М есец след като Microsoft пусна чатбота си в търсачката Bing, компанията съобщи за първите резултати. Тя казва, че броят активни потребители на Bing вече е прескочил 100 млн. души дневно, съобщава Engadget.
Bing от години е втората по популярност интернет търсачка, но с много по-малък брой потребители от Google. Пускането на изкуствения интелект чрез ChatGPT, е едно от средствата на Microsoft да промени това и изглежда успява.
"Виждаме интереса към новия Bing като валидация за нашата идея, че търсенето трябва да се преоткрие и за уникалната стойност на комбинирането на търсене + отговори + чат + създаване в едно изживяване", казва Юсуф Мхари, вицепрезидент на Microsoft и ръководител на отдела за "Модерен живот, търсене и устройства".
Microsoft пуска голям ъпдейт за Windows 11
Той допълва, че компанията е наясно, че "все още е малък играч" в търсенето, но отчита, че усилията ѝ дават резултат. Една трета от дневните потребители на Bing вече са изцяло нови.
По-важното за софтуерния гигант е, че потребителите се задържат. Компанията отчита увеличаване на взаимодействията между потребителите и Bing - хората правят повече търсения, като най-вероятната заслуга за това е на чатбота. Тя допълва, че и другият изкуствен интелект - Prometheus AI също има заслугат, тъй като дава по-релевантни резултати.
Браузърът Edge получава безплатен, вграден VPN
Chrome ще получи режими за пестене на памет и ток
Третият фактор е любопитството. Хората искат да тестват новата търсачка и чат бота. Задачата за Bing ще бъде да задържи потребителите и след като любопитството се охлади. Една от възможностите е чат ботът да се използва не само за търсене, но и за генериране на съдържание. За момента 15% т всички чат сесии с бота са именно заявки за генериране на съдържание, а не търсене в интернет.
Мъск иска да направи конкурент на ChatGPT
Microsoft представи по-умни търсачка и браузър
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!