Google обяви, че въвежда няколко подобрения в начина на работа на своята интернет търсачка. В блога си компанията обърна внимание, че ще използва нов изкуствен интелект, който да преценява достоверността на извадките от сайтовете, чийто резултати показва.
Често търсачката извежда малко каре, в което дава директен отговор на въпроса, който потребителят е въвел. Този отговор обикновено е взет директно от сайт с висок рейтинг в резултатите на търсачката.
Дори и това обаче не е гаранция, че той е напълно достоверен. Затова Google е разработила нов умен алгоритъм, който разбира какво е консенсус. Той ще анализира позициите на "множество висококачествени източници в мрежата, които са се съгласили с един и същи факт".
САЩ може да съдят Google заради онлайн рекламите
Системата ще може да проверява и сравнява дали информацията, която е избрана за подобно каре, съвпада с позициите на други популярни източници с висок рейтинг. Технологията не търси просто дали са използвани същите думи. Тя може да разпознава контекста дори и един факт да е обясен по малко по-различен начин. Компанията твърди, че тази "техника на консенсуса" значително подобрява качеството на резултатите в каретата, но не дава конкретни примери.
Алгоритъмът ще може да се справя и с погрешно зададени въпроси. Те може да са провокирани от това, че потребителят вече е попаднал на дезинформация и не знае, че е бил подведен. В такива случаи системата не изобразява допълнителното каре. Засега тя се справя в 40% от тези ситуации, като с времето ще се подобри.
Приложенията взимат по 4 часа от деня на хората
Google отбелязва, че скорошно проучване на Poynter и YouGov открива, че 62% от американците попадат поне на една повеждаща новина на седмица. И това са само публикациите, за които те са осъзнали, че не са истина. Същевременно голяма част от хората използват именно Google, за да проверят информацията и да я сравнят с други източници.
Интернет гигантът реагира на този факт с подобряване на карето, което дава допълнителна информация за даден резултат. То е достъпно през бутона с три вертикални точки до всеки линк в резултатите, както и през мобилното приложение на Google. В него се показват повече данни за конкретния сайт, като функцията беше пусната миналата година. От тогава досега потребителите са я използвали над 2,4 млрд. пъти, като сега получава поддръжка и на още няколко езика и ще предлага повече налични данни, включително популярност на източника, отзиви и собственик.
TikTok подготвя собствена музикална услуга
Подслушват ли ни Facebook и Instagram?
Търсачката също така ще предупреждава, когато потребителят търси информация по развиваща се ситуация или извънредни новини. Тогава има най-голям риск от дезинформация и липса на достатъчно достоверни източници. Затова търсачката ще казва на потребителя да е по-внимателен и да потърси допълнителна информация по-късно.
ЕЦБ: Криптоактивите не струват нищо
Facebook може да позволи по 5 профила на човек
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!