И зпълнителната заповед, подписана от президента на САЩ Доналд Тръмп забранява всякакви сделки с китайската компания „Байтденс” и нейните дъщерни дружества, включително на магазините на „Епъл” и „Гугъл” да предлагат приложението TikTok на потребителите, съобщава „Ройтерс”.
TikTok е китайска социална мрежа за видеосподеляне от мобилни телефони. През последните години тя стана извънредно популярна сред младите хора в САЩ. През август 2020 броят на нейните регистрираните потребители в глобален мащаб надхвърли милиард, като повечето са извън Китай.
Много американски звезди официално използваха TikTok. Сред тях са Джими Фалън, Джъстин Бийбър, Дженифър Лопес. Приложението изпревари конкурентните Фейсбук, Ютюб и Инстаграм по брой на изтеглянията от потребители.
Джейсън Деруло счупи зъбите на Уил Смит при игра на голф
Според заповедта на Тръмп под забранени сделки могат да се разбират също „закупуване на реклама в TikTok и приемане на условията на потребителското споразумение при изтегляне на приложението”.
Президентът на САЩ подписа по-рано други две изпълнителни заповеди, насочени срещу китайската компания „Байтденс”.
Тръмп иска да забрани TikTok от 20-ти септември
На 3 август Тръмп обяви, че „Майкрософт” или друга американска компания трябва да закупи TikTok до 15 септември, в противен случай социалната мрежа ще бъде забранена в САЩ.
Според Белия дом приложението може да се използва за пропаганда от китайското правителство и за кражба на данни от американските потребители.
„Въпреки че многократно сме подчертавали, че сме частен бизнес и въпреки желанието си да приемем всякакви технически решения, за да разрешим проблема, американският регулатор все още смята, че трябва да продадем бизнеса с TikTok в САЩ. Не сме съгласни с това решение”, коментира основателят на „Байтденс” Джан Юминг. „Винаги сме защитавали сигурността на данните на потребителите, независимостта и прозрачността на платформата.”
САЩ може да забранят още китайски приложения
Редица анализатори виждат в действията на Тръмп пореден опит да се запази американското превъзходство в технологичния сектор на всяка цена, дори ако трябва да се нарушат правилата на конкуренцията и свободата на пазара.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!