Б ританската компания „Thrashion“ рециклира стари и счупени скейтбордове, от които създава бижута, аксесоари и стоки за дома.
Запалената скейбордистка Нат Ригби основава компанията през 2007 г., като нейното голямо желание е да превърне собствените си счупени скейтбордове в ценни спомени.
Днес колекцията включва
копчета за ръкавели, пръстени, гривни, обеци, регистрационни табелки за кучета, закачалки за палта, дръжки за врати и USB устройства за съхранение на данни.
„Работим с драскотини и вдлъбнатини, за да създадем продукти, които подхождат на живота на счупения скейтборд, и използваме скейтърски графики и цветове, за да подобрим дизайна“, казва Ригби, която е изучавала изобразително изкуство и музейно дело, преди сама да усвои дърводелството, за да създава собствени бижута.
В сърцето на „Thrashion“ е желанието на Ригби да ръководи устойчив и етичен бизнес. Комбинацията от изкуство, създадено от рециклирани предмети, и пънкарски шик се оказва печеливша формула: нейните продукти продават търговци от Обединеното кралство до Нова Зеландия, а онлайн магазинът на компанията продава в цял свят.
За да си осигури материали, „Thrashion“ събира използвани скейтбордове
от производители на скейтбордове, дистрибутори, професионални скейтбордисти, местни магазини за скейтбордове, скейт паркове и приятели. Скейтбордистите от Обединеното кралство могат също да дарят своите стари скейтборди, като ги изпратят безплатно на специален адрес.
Отличен пример за малък местен бизнес, който
добавя стойност към използвани предмети, които иначе биха отишли на сметището,
„Thrashion“ извършва дейността си в ателие в заден двор, на пет минути от плажа в Корнуол.
„Корнуол оказва огромно влияние върху работата ми, защото е толкова активен окръг. Заобиколени сме от красива природа и плажове и за мястото е характерен определен начин на живот, който вдъхновява моя продукт и марка“, казва Ригби.
Представителите на „Thrashion“ са едни от дизайнерите от цяла Европа, които подкрепят кампанията „Generation Awake“. Всеки от тях е „Awakener": чрез работата си и материалите, които използват, те всеки ден разпространяват посланието, че ресурсите трябва да се използват по по-устойчив начин.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!