Б ивша служителка на Google заведе дело срещу интернет гиганта, като го обвинява в расизъм. Според Ейприл Кърли, корпоративната култура на компанията е базирана на стеротипи и конкретно срещу чернокожите служители, съобщава Reuters.
Кърли е започнала работа в Google през 2014 г. и е трябвало да открива и привлича потенциални служители за компанията, които да попълват квотата за расово разнообразие. Според Кърли обаче интернет гигантът е "подлагал чернокожите на враждебна работна среда, включително често изисквайки от тях да показват лични карти или да отговарят на допълнителни въпроси на охраната в централата на компанията".
Кърли твърди още, че е била назначена само за маркетинг цели и че ръководителите ѝ започнали да омаловажават работата ѝ. Ищцата заявява и че хората в компанията я "стереотипизирали като "гневна" чернокожа жена и я подминавали за повишения".
Бивш служител на Apple откраднал 10 млн. долара
Кърли също така смята, че е уволнена неправомерно от Google. Тя твърди, че това е станало през септември 2020 г., след като тя и още няколко служители започнали работа по списък с реформи.
Адвокат на Кърли е Бен Кръмп, който представляваше и семейството на загиналия при полицейско задържане Джордж Флойд. Кръмп коментира пред The New York Post, че според него "макар Google да твърди, че работи за увеличаване на разнообразието от служители, тя всъщност омаловажава чернокожите служители, плаща им по-ниски заплати и не ги третира добре, заради което има и голямо текучество".
Защо логото на Apple е отхапано
Кърли иска компенсации за по-ниското заплащане и обезщетение за нанесени вреди за настоящи и бивши чернокожи служители на Google, Както и връщането им на съответните позиции. Google не е коментирала делото.
Това не е първият подобен проблем за компанията. Миналата година тя беше обвинена, че е съветвала служили, които се оплакват от расизъм и сексизъм, да си вземат болнични и да потърсят психологична помощ.
Един хакер иска да свали един режим - реалистичен план или научна фантастика
Тогава анонимни служители заявиха пред NBC News, че това се е превърнало в нормализирана практика без реално да се решават проблемите. Компанията обаче отрече твърденията и обяви, че предлага помощ на пострадалите служители, а всяко оплакване бива разследвано щателно и има конкретен и прозрачен процес за подаване на сигнали.
Идва ли ерата на сплинтернета и какво е това
Руската интернет изолация става все по-сериозна
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!