П рез 2019 г. стрийминг услугите станаха доста разпространени, а през 2020 г. те ще продължат да заливат потребителите с най-различни предложения. Почти всички големи мултимедийни компании, филмови студиа и дори телевизии пускат или подготвят свои стрийминг услуги.
Най-важните технологични промени за последните 10 г.
И докато голямото разнообразие обикновено е нещо полезно за всеки пазар, то в случая има и известни негативни последици. Преди няколко години на пазара имаше по-малко от 10 стрийминг платформи за филми. Сега само в САЩ те са над 40, като ще продължават да се увеличават.
Amazon ще предлага безплатна музика
Освен това има и голямо разнообразие от стрийминг платформи за музика, а през 2020 г. се очаква да започнат да навлизат и стрийминг услугите за видеоигри. На теория това означава, че за хората ще има много голям и богат избор от подходящи услуги.
Безос: ИТ гигантите трябва да помагат на военните
Брин и Пейдж предизвикаха недоволство в Google
В опит да привличат и задържат потребители обаче, стрийминг платформите разчитат все повече на ексклузивното съдържание. Това означава създаване на филми, сериали и предавания, които са само за дадената платформа. Също така означава и ексклузивни договори така, че създаденото от дадени студиа, звукозаписни компании или игри да могат да са достъпни само през определена платформа, но не и през останалите.
Резултатът за потребителите е, че няма как да имат достъп до цялото съдържание, което харесват, само през една платформа. Ще са нужни абонаменти за поне две или три платформи само за филмите и това пак няма да е достатъчно. Освен това винаги има и риск дадено съдържание да се окаже недостъпно от една платформа и да бъде прехвърлено на друга. През януари 2020 г. например Netflix ще загуби всички сезони на сериала "Приятели".
Подобна е ситуацията и при музикалните платформи, които често губят албумите на изпълнители и те стават ексклузивни за някои конкурент. Очакванията са, че това ще се случва и при стрийминг услугите за видеоигри.
Анализи на платформата Statista показват, че американците са готови да плащат средно по около 100 долара на месец за стрийминг услуги. Германците обаче биха отделяли средно около 37 евро. Проучване на Broadband Genie Пък посочва, че 67% от британците вече смятат, че плащат твърде много за подобно съдържание. 48% посочват високите разходи като най-големия проблем на стрийминг услугите.
Общото между всички потребители е именно, че стрийминг услугите неусетно се превръщат в доста солиден месечен разход. Колкото и да искат да следят интересните и популярни екслузивни сериали, понякога това се оказва твърде скъпо удоволствие.
Могат ли интерактивните филми да променят киното
Затова същото проучване отбелязва и ръст на онлайн пиратството. В момента 18% от британците признават, че използват нелегални стриймове или торенти. Ако темпото на роене на стрийминг услугите и повишаването на разходите продължи, то много бързо броят на британците, които използват пиратско съдържание, ще скочи до 37%, посочва още проучването.
Друго проучване на Deloitte посочва, че 47% от американците вече са "уморени" от толкова много абонаментни услуги. 56% споделят раздразнение от постоянно променящото се съдържание в каталозите на платформите.
Анализ на Sandvine също отчита, че през 2018 г. е засечен ръст на потреблението на платформите за споделяне на файлове за пръв път от няколко години насам. Ефектът на многото стрийминг платформи вече се проявява и кара хората да търсят алтернативи, за да спестят разходи. Проучване на MUSO също посочва, че 50,8% от потребителите признават, че биха прибягнали до онлайн пиратство, ако съдържанието, което искат, не се предлага от платформите, за които вече плащат абонаменти.
Логичното заключение е, че с ръста на стрийминг услугите ще продължи да расте и онлайн пиратството. Опитите за затягане на контрола също ще са неизбежни, но те ще провокират още по-голямо недоволство от потребителите.
Стрийминг услугите – удобно слушане на музика навсякъде
ИТ компаниите в надпревара да направят "Netflix за игри"
Затова по-вероятно е стрийминг услугите да прибегнат до промени в бизнес модела си. Те може да потърсят обединение и предлагането на общи абонаменти. Така потребителите ще получават по-евтин достъп до две или повече платформи едновременно, които ще си поделят таксите или по равно или според консумацията на потребителя.
Докато се случи всичко това обаче ще мине още доста време. Преди това платформите ще се надпреварват за позиции, които включват натрупване на достатъчно богат каталог и съответно клиенти. Неизбежно е, че големият брой услуги накрая ще доведе до консолидация на пазара, а до тогава потребителите ще трябва просто да избират кое съдържание им е по-важно и да се абонират за него за сметка на останалото, ако искат да пестят средства.
ИТ гигантите в спор кой е по-лош с данните на хората
Зукърбърг поиска глобална регулация на Интернет
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!