Apple отново привлече остри критики от свои конкуренти заради последните си решения. Spotify и Meta излязоха с отделни позиции по сходни казуси с практически еднакво обвинение - според тях Apple умишлено пречи на конкуренцията, съобщава The Verge.
Spotify публикува в блога си твърдение, че Apple "задушава конкуренцията" с процеса за купуване на аудио книга от онлайн магазина си. Според музикалната платформа, Apple променя правилата си по свое усмотрение с цел да ги направи "невъзможни за разбиране".
Отбелязва се, че Apple взима до 30% комисионна от всяка покупка в приложение през App Store. Освен това някои разработчици на приложения нямат право да използват платежна система на трето лице и задължително трябва да разчитат на тази на Apple.
Apple обяви нов, по-мощен iPad Pro и по-скъп iPad
Spotify твърди още, че Apple е отказала три пъти предложението ѝ за промяна в процеса на купуване на аудио книги. Поради тази причина Spotify трябва да скрие цените на аудио книгите и да не позволява на потребителите на Apple устройства да ги купуват през приложението си. Вместо това те трябва да изберат аудио книгата, след което им е изпращан имейл с линк, през който да проверят цената и да си я купят.
Според Spotify този процес вреди на потребителите, на авторите и издателите, които "се оказват притиснати под палеца на Apple". Самата Apple не е коментирала критиките на Spotify.
Малко по-късно и Meta критикува Apple, този път заради новите правила в онлайн магазина на компанията. Те задължават приложенията да използват платежната система на компанията дори и за продажби на рекламни и/или спонсорирани публикации в социални мрежи. Така Apple ще получава 30% комисионна и от тази дейност на социалните мрежи в рамките на нейните устройства.
Оригиналният iPhone беше продаден за 39 000 долара
Ъпдейт на iOS 16 поправя най-важните бъгове
Очаквано, Meta, която е собственик на Facebook и Instagram, не харесва идеята. "Apple продължава да развива правилата си, за да развива собствения си бизнес, като същевременно подкопава останалите в дигиталната икономика. Apple преди казваше, че не взима дял от рекламните приходи на приложенията, но сега изглежда си е променила мнението. Ще продължим да предлагаме на малкия бизнес лесни начини да публикува реклами и да се развива през нашите приложения", казва говорител на Meta пред The Verge.
Apple е коментирала тази позиция сравнително лаконично. Говорител на компанията казва, че "в продължение на години правилата на App Store са пределно ясни, че продажбата на дигитални стоки и услуги в едно приложение трябва да използват вградената платежна платформа. Спонсорираните публикации позволяват на индивид или организация да платят, за да увеличат разпространението на пост или профил и това е дигитална услуга, съответно трябва да се използва вградената платежна платформа. Това винаги е било така и има много примери за приложения, които го правят успешно", казва Apple.
Новият iPhone 14 дебютира с четири модела
Новости на iPhone 14, които вече ги има при Android
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!