О нлайн магазинът App Store на Apple е смятат за един от най-сигурните, но и при него понякога хакерите успяват да намерят начин да заобиколят системите за защита. Това се е случило наскоро с приложение, което е развило мащабна онлайн измама, твърди софтуерният инженер Коста Елфтериу, цитиран от GizChina.
Той е открил приложението AmpMe - Speaker & Music Sync, което се представя като хитър начин да се слуша музика по-силно, като тя се синхронизира през Bluetooth с всички околни устройства. Приложението е било изтеглено милиони пъти, като казва, че услугата е безплатна. Има и над 50 000 ревюта на приложението с висок рейтинг на одобрение от 4,3 звезди.
Оказва се обаче, че приложението всъщност има автоматично подновяващ се абонамент от 10 долара на седмица, т.е. 520 долара на година. Той се предлага като VIP достъп още с първото пускане, който дава допълнителни функции като синхронизиране между повече устройства, едновременно гледане на видеа и др.
Смартфоните владеят една трета от деня на хората
Елфтериу казва, че процесът по записване за тази услуга е много лесен, но за отмяната ѝ е значително по-сложен. Той твърди още, че ревютата също са проблемни. Преобладаващата част от тях са положителни и биват публикувани на вълни.
Малкото отрицателни мнения биват бързо "затрупвани" от положителни, чийто автори са с "непроизносими" имена и прякори. Често положителните мнения са от групи от няколко души, които в един ден публикуват добри отзиви за няколко приложения - типичен белег на платените ревюта.
Поради успешната кампания, AmpMe е успяла да заблуди и алгоритмите на App Store и да се позиционира сред популярните приложения. В последствие Елфтериу коментира, че няколко часа след като е излязла публикацията му, приложението е било изтрито от App Store.
Тролове, ботове, фалшиви профили: Ето как да ги разпознаем
Всъщност, услугата все още се предлага. Сайтът ѝ е активен, както и профилът ѝ в App Store се завърна, но Елфтериу казва, че са изтрити около 5 000 ревюта, които обаче не променят рейтинга ѝ. Тя е налична и в Google Play Store за Android, като там рейтингът ѝ е по-нисък - 3.3 звезди. Според него компанията прави опит да прикрие фалшивите ревюта.
Пред онлайн изданието The Verge от AmpMe коментират, че през 2021 г. потребителите са платили средно по 17 долара за допълнителните услуги в приложението. Като само плащащите потребители плащат около 75 долара на година.
Apple не харесва идеите за метавселени
Компанията не отрича, че е използвала "външни консултанти за маркетинга и оптимизцията в App Store". Тя казва, че е работи по налагането на допълнителен наздор за тяхната дейност, но не се ангажира с повече конкретика. Също така обявява, че намалява цената на седмичния абонамент наполовина, но няма да спре да ги предлага, тъй като смята, че те са прозрачно обяснени и лесни за спиране.
Данни на Apptopia показват, че приложението предлага платени услуги от октомври 2018 г. и от тогава е спечелило около 15,5 млн. долара през App Store и 500 000 долара през Google Play, съобщава TechCrunch. Общо са направени 33,5 млн. инсталации за целия живот на услугата. Самата компания твърди, че има над 20 млн. потребители.
Apple не е коментирала темата. Случаят показва най-вече, че потребителите трябва да четат внимателно условията на промоциите, офертите и абонаментите, които им се предлагат от мобилните приложения.
Какво е Web3 и защо предизвика спорове
TikTok се оказа най-популярният сайт за 2021 г.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!