С оциалните мрежи остават основен източник на новини за повечето потребители. Това показва проучване на Pew Research Center, което е направено в периода 25-ти септември - 1-ви октомври 2023 г.
То открива, че 30% от америанците използват Facebook, за да получават новини. 26% пък разчитат на YouTube. Други 16% - на Instagram, a 14% - на TikTok. X e следваща с 12%. В класацията влизат още Reddit, Nextdoor, LinkedIn, Snapchat, WhatsApp и Twitch.
Общо 56% от американците казват, че получават новините си на дигитално устройство спрямо 49% през 2022 г. Въпреки това информирането през телевизия (32%), радио (16%) и печатни издания (9%) запазват приблизително същите си дялове през последните години. Единствено телевизията отчтита спад от 8% спрямо 2020 г., но тогава много хора бяха по домовете си дълго време.
Ето защо Facebook и Instagram искат да си платим за абонамент
Големият победител е TikTok, която отчита най-голям ръст на потребителите, които я използват и за новини. Броят им почти се е удвоил от 2020 г. насам. Платформата е предпочитана от жените, които харесват още Facebook и Instagram като източници на новини. Мъжете пък се насочват предимно към Reddit, X и YouTube.
Microsoft обединява AI услугите си в Copilot
От гледна точка на възраст, хората от 18 г. до 29 г. предпочитат предимно Reddit, TikTok, Instagram. Хората между 30-49 г. и 50-64 г. са равномерно разпределени по почти всички платформи. Проучването показва, че въпреки множеството дискусии и критики, че в социалните мрежи има много дезинформация и фалшиви новини, потребителите постепенно увеличават потреблението на тези платформи за информираност.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!