Й ована Лукич, CSR директор на United Group и директор на фондация SBB, сподели в интервю за Forbes България, че истинският успех на една компания се измерва не само в икономически показатели, но и в начина, по който създава добавена стойност за обществото. „Социалната отговорност е нещо, което мен лично ме вдъхновява всеки ден, защото вярвам, че заедно можем да движим света към по-добро. Никой не може да направи значими промени сам.
Изключително важно е да намираме верни партньори, с които имаме общи цели и всъщност именно това правим в България и региона, в който присъства и се развива United Group“, споделя тя, и допълва: „Важно е да се стремиш да подхождаш с отговорност към обществото, но още по-важно е наистина да има реални резултати от инициативите, които бизнесът подкрепя“, обобщава Лукич.
Vivacom е една от малкото компании в България, които имат толкова дълга история на дарителство и корпоративна отговорност и толкова ярки и емблематични примери за това. За последните 12 години екипът на телекома се е ангажирал с редица важни инициативи, сред които най-много се отличават Операция „Жълти стотинки“ и Vivacom Регионален грант.
Операция „Жълти стотинки“ e инициатива, която не просто предоставя финансова подкрепа, но и създава възможност хората да бъдат част от промяната. Тя поставя основите за събиране на средства за благотворителност, като в същото време увеличава осведомеността по важни теми в обществената среда. За десетте издания са събрани и дарени над 790 000 лв. на 5 каузи, насочени към деца и младежи. През последните две издания компанията подкрепя Сдружението на олимпийските отбори по природни науки, които всяка година прославят страната ни на международни състезания. С Vivacom Регионален грант телекомът финансира проекти на местните общности в сферата на образованието и околната среда. Вече 108 проекта са реализирали идеите си с грантове на обща стойност над 500 000 лв. „Смело мога да заявя, че това са инициативи, които създават наистина позитивна промяна в обществото и тук имам предвид не само финансовата подкрепа, но и даването на трибуна, от която да се говори за проектите на участниците и техните цели“, споделя още Лукич.
Все повече хора осъзнават пред какви социални и екологични проблеми е изправено обществото. Затова е още по-важно компаниите да адаптират социално отговорните си инициативи и да бъдат двигател на промяната. „Ще продължим да подкрепяме проекти и инициативи, които се фокусират върху социалните и екологични предизвикателства, пред които е изправено обществото. Предвид бързата скорост на развитие на иновациите и дигитализацията във всички области на живота и промените през последните години, нашият стремеж е да надградим и да направим още по-ефективна подкрепата ни, затова предвиждаме промяна и при двете инициативи“, споделя Йована Лукич.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!