П рез 2018 г. поредицата скандали превзеха вниманието на ИТ индустрията. Смартфоните също бележат спад на продажбите си и изглежда браншът като цяло се чуди какъв е следващият хит. Междувременно въпросният хит вече е тук и минава почти незабелязано - умните говорители.
Годината, в която ИТ гигантите бяха „напляскани“
Изкуствен интелект на Amazon дискриминирал срещу жени
Данни на RBC Capital Markets, цитирани от TechCrunch, показват, че през тази година пазарът на умни говорители се радва на много голям интерес и успех. 41% от американските домакинства вече притежават подобно устройство. За сравнение, през 2017 г. само 21,5% от американците са имали умен говорител.
Как Apple сама провали една от най-успешните си години
Google обеща да не прави оръжия с изкуствен интелект
Основната част от пазара се доминира от устройствата на Amazon, които предлагат гласовия асистент Alexa - 31% от домакинствата. Има и общо над 100 млн. активни устройства, които използват Alexa - повече от достатъчно за достигане на критична маса. И макар гласовият асистент да е безплатна услуга, тя се оказва доходоносна за Amazon. Анализаторите прогозират, че до 2021 г. Alexa ще генерира до 19 млрд. долара годишно за Amazon.
През тази година Alexa е поумняла значително с над 150% ръст на уменията ѝ до над 60 000. Само преди две години те са били 5000. Всичко това означава не само голям интерес от потребителите, но и от създателите на приложения и услуги, които търсят начини да интегрират Alexa. А това ще доведе до още по-голям интерес и от потребителите.
Втори по популярност е Google Home с неговия Google Assistant. 23% от домакинствата в САЩ имат подобно устройство и общо около 43 млн. активни устройства. Много домакинства имат и по повече от един умен говорител. За разлика от Amazon обаче, Google за сега генерира доста по-малко средства от умните си говорители около 3 млрд. долара тази година и до 8,2 млрд. долара през 2021 г.
Google коменсира с по-голямото си портфолио от устройства като смартфоните Pixel, Chromecast и умните продукти на Nest. Всички заедно вече са по-сериозен източник на доходи - около 8,8 млрд. т.г. и до 19,6 млрд. през 2021 г.
Далеч на трето място остава Apple HomePod. Устройството е само с 5% пазарен дял, спрямо 66% на Amazon и 29% на Google. HomePod излезе и доста по-късно от конкурентите си, които имат по-голям старт и натрупана база доволни клиенти. Други компании, сред които и Samsung, също работят по подобни устройства, а след като вече е видимо, че те са пазар с голям потенциал, през 2019 г. инерцията им ще набере още по-голяма сила.
Увеличава се интересът към евтините смартфони
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!