Ф разата "Google знае всичко", може би се разпростира отвъд интернет пространството. Според правозащитни организации Google може би следи какво хората си купуват в традиционните магазини. Electronic Privacy Information Center (EPIC) дори иска от американската Федерална комисия по търговия да разследва Google заради това, съобщава онлайн изданието CNET.
Google създаде изкуствен интелект с въображение
Google не крие, че има алгоритъм, който сравнява доколко онлайн рекламна кампания е била ефективна и се е отразила в реални покупки в магазините. За целта тя разчита както на своите данни от онлайн активността, така и на информация от банки и компании за кредитни карти. Всичко това се обединява и алгоритъмът разбира какъв процент хора, които са кликнали на дадена реклама, след това са отишли в магазин да си купят продукта.
Изкуственият интелект скара Мъск и Зукърбърг
ИТ гигантите са опасно големи и трябва да се разцепят
Според организациите обаче липсват достатъчно уверения от Google, че въпросните данни не могат да идентифицират конкретни лица. Има риск компанията да разбира повече за хората, отколкото те осъзнават, включително детайли от живота им, които са много лични. EPIC смята, че чрез подобен алгоритъм може да се разбира здравословното състояние, на базата на търсените и купените лекарства, политически и религиозни пристрастия и други данни.
5 проекта на Google, за които повечето хора не знаят
Организацията иска от Google гаранция, че това не може да се случи. Компанията казва, че всички данни са анонимни и се използват единствено за създаване на общ процент. Тя обаче не казва какъв е процесът, по който гарантира, че данните са анонимни.
Компютър победи най-добрия играч на най-сложната игра
"Най-голямата компания в интернет има достъп до историята на сърфирането на милиони потребители и до 70% от данните за активността на кредитни карти и казват да не се притесняваме, всичко е наред. Според нас е разумно да сме загрижени и искаме Федералната комисия да извърши независимо разследване как се обработват тези данни", коментира Марк Ротенбърг, изпълнителен директор на EPIC.
Google коментира, че е работила в продължение на години върху алгоритъма, както и нова методология, която запазва неприкосновеността на личните данни. Компанията не дава подробности, но казва, че в близките месеци ще публикува резултатите от своята разработка. Това ще внесе повече яснота и трябва да отговори на притесненията на организациите. Федералната комисия коментира единствено, че е получила искането на EPIC, но не дава повече подробности.
За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!