О нлайн платформите за запознанства изглеждат като лесен начин за създаване на нови контакти, но всъщност те рушат емоциите и очакванията на хората. Причината - за сайтовете и приложенията за запознанства не е важно дали даден потребител си намира щастлива връзка или приятелство, но просто да седи в тях възможно най-дълго време. Те трябва да имат по-голяма отговорност, твърди изданието Charged, но проблемите са доста задълбочени в начина им на работа и промяната няма да е лесна.
Най-честите лъжи, пускани в сайтове за запознанства
Основните характеристики на актуалните в момента приложения за запознанства далеч не са намиране на смислени контакти. Те превръщат запознанствата в своеобразна онлайн игра в която цел е трупането на точки или по-грубо казано "бройки" и че от количеството може "да излезе нещо".
Учени: Пишете на най-красивите в сайтовете за онлайн срещи
Хората са принизени до кратки профили с 20-тина думи в тях и снимка. Те се конкурират за вниманието на останалите и се надяват да бъдат сред най-популярните. Останалите решават чрез просто "харесване" или "плъзгане" надясно, за да харесаш някого или наляво, за да го отвхърлиш. Всичко това се подхранва и от блогове, онлайн знаменитости и дори медии, които дори дават цели инструкции как да разпознаваме типажите в профилите и да преценяваме бързо и правилно кой е за отхвърляне.
Целта в онлайн услугите за запознанства вече далеч не е създаване на контакти и потенциални по-сериозни отношения. Сега целта е максимално опростяване на отношенията, очакване, че всичко ще се случи само с няколко клика и че всякакви усилия повече от това са просто ненужни и загуба на време. Така човешките отношения се свеждат до плюсове и минуси, задълбочената комуникация се превръща в "стига приказки, давай да действаме", а представата за стойност се изкривява в трупането на "лайкове".
Учени: Пишете на най-красивите в сайтовете за онлайн срещи
Синдром на самозванеца - защо мъжете са по-засегнати
За самите приложения нищо от това не е от значение. Те искат единствено да трупат повече потребители, които прекарват повече време в тях. С цената на всичко дори и фалшиви известия за получени съобщения или "харесвания", без реално да има нови такива. Впрочем и Facebook от известно време започна да пуска стари известия като нови - нещо, от което много потребители се оплакват, но досега не е адресирано от компанията.
Приложенията също така постоянно подканят потребителите си да действат, да пишат на някого, с когото си съвпадат, да сменят профилната си снимка, за да са по-атрактивни и още и още. Това е малка част от опитите им да привличат и задържат внимание. За потребителите остават вредите, които в повечето случаи се трупат неусетно. Нещо, което започва като на шега или от любопитство, се превръща в мания, която изменя нагласите и очакванията от един нов контакт без значение каква е неговата цел.
Намалява доверието, че Интернет е средство за добро
Как да подготвим идеалната снимка за социалните мрежи
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!