П равителството на САЩ е започнало официално разследване на системата за автономно управление на “Тесла” след серия от сблъсъци с паркирани автомобили със специален режим на движение, съобщава БТА.
Разследването се отнася до 765 хиляди автомобила - почти всички, които “Тесла” е продала в САЩ след излизането на пазара на модела от 2014 г. При катастрофите, установени от Националната администрация за пътна безопасност, са били ранени 17 души, а един е загинал.
Според разследващите при 11 катастрофи от 2018 г. насам автомобили на “Тесла” са се сблъскали с превозни средства на места на инциденти, където са били използвани светлинни сигнали, знаци със светещи стрелки или конуси, предупреждаващи за опасност.
„Най-безопасната” Tesla се самозапали в движение
Разследването е още един сигнал, че правителството на Джо Байдън заема по-твърда позиция към автоматизираната пътна безопасност.
В разследването е включена цялата гама на “Тесла”, моделите Y, X, S и 3 от 2014 до 2021 г.
Националният съвет за транспортна безопасност, който също разследва някои от катастрофите с участието на “Тесла” от 2016 г. насам, препоръча да се ограничи използването на системата за автономно управление. Освен това “Тесла” да въведе по-добра система, която да гарантира, че водачите внимават в трафика.
Съдят Мъск за 2,6 млрд.: Мразех да съм шеф на „Тесла”
Катастрофите на “Тесла” с автомобили със специален режим, които разследват властите, са започнали през януари 2018 г. в Калифорния, когато “Тесла” със системата Автопилот е катастрофирала в паркирана пожарна кола с включени светлини, която частично е блокирала лентите за движение.
Разследването може да доведе до изтегляне от пазара или други принудителни действия.
“Тесла” използва камери, много електроника и понякога радар, за да локализира обекти, да ги идентифицира и да решава в каква посока да се движи автомобилът. Според Радж Раджкумар, професор по електро- и компютърно инженерство в университета Карнеги Мелън, радарът на компанията обаче е склонен да дава фалшиво положителни сигнали и да спира автомобила, след като идентифицира надлези като препятствия.
Tesla е най-скъпата автомобилна марка, изпревари Toyota
Сега “Тесла” е спряла радара и използва камери и хиляди изображения, с които идентифицира препятствията на пътя. Според Раджкумар системата работи добре при повечето обекти, но има проблеми с паркирани автомобили със специален режим на движение и камиони. Раджкумар смята, че изходните изображения и обучението на системата не са достатъчни и никога няма да бъдат.
“Тесла” освен това позволява на подбрани собственици да тестват т.нар. система за пълно самоуправление. Раджкумар смята, че това също трябва да бъде разследвано.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!