П роблемите на Apple с продажбите на iPhone се оказаха много по-сериозни от очакваното. Компанията обяви доста разочароващи резултати за последното тримесечие, което по традиция е най-активното заради коледните празници. Въпреки това продажбите на iPhone са се сринали с 15%.
Apple иска да бъде запомнена с услугите си за здраве
Климатичните бедствия ще повишат търсенето на iPhone
Това се оказа доста под очакваното от анализатори и инвеститори. За капак, Apple понижи и прогнозите си за следващото тримесечие, като очаква продажбите на iPhone да паднат с още до 10%.
„Епъл” се срина, обвинява Китай
Как Apple сама провали една от най-успешните си години
Apple дава няколко причини за случващото се. На първо място компанията посочва силния долар, който вдига цената на iPhone в развиващите се пазари и отказва потребителите. Освен това операторите предлагат все по-малки субсидии за нови телефони, което означава, че пак потребителите плащат повече. Трето, самата програма на Apple за по-евтина замяна на стари батерии с нови, което мотивира хората да запазят телефона си за по-дълго. Компанията прогнозира, че тези фактори ще продължат и през следващите няколко месеца.
iPhone губи инерция, идва ли краят на ерата на Apple
Apple спази и решението си да не дава конкретни резултати за продадените бройки iPhone. Според данни на анализаторската компания Bernstein, продадени са 66,6 млн. телефона през последното тримесечие. Това също е с 15% по-малко, с колкото са спаднали и приходите от продажбите на телефона - малко под 52 млрд. долара отбелязва CNET.
Как Apple сама провали една от най-успешните си години
Общо приходите на Apple за тримесечието са 84,3 млрд. долара - спад с малко над 4% спрямо миналата година. Това се оказа добрата новина, която зарадва инвеститорите, защото се очакваше общият спад да е по-голям. Причината за по-малкия спад е доброто представяне на дигиталните услуги на компанията. Те достигат рекордни приходи в размер на 10,9 млрд. долара - най-високите в историята.
Apple свива производството на iPhone заради слаб интерес
Това показва, че поне за сега Apple успява да намери печеливша формула за дигиталните си услуги. Компанията има 360 млн. абонати общо за различните услуги, които осигуряват приходите. А спадът на iPhone показва, че Apple все повече има нужда от алтернативни източници на доходи.
Все още обаче именно iPhone осигурява основния дял доходи, а iPhone явно вече достигна своя пик. От една страна това е очаквано и тенденцията е видима от месеци. Не може да се иска какъвто и да е продукт или услуга да е в постоянен растеж. Инвеститорите вече сякаш се примириха с факта, че тази реалност настигна и всемогъщия iPhone.
През последните около две години цената на iPhone започна да расте все повече, а технологичните новости в него не са кой знае колко впечатляващи спрямо предходните модели, които все по-дълго вършат добра работа на потребителите. Така за тях има все по-малко аргументи да сменят телефона си всяка година, но все повече причини да го задържат по-дълго време.
Това е проблем за всички хардуерни продукти на Apple, а и на други компании. Именно затова те се ориентират все повече към дигиталните услуги и абонаменти, с които се надяват да балансират приходите си.
Apple Watch е първото устройство с вграден ЕКГ
Apple преоткрива iPhone с три нови модела
За някои компании това не е чак такъв проблем. Microsoft, Google и Amazon например виждат хардуера най-вече като допълнителен източник и средство за реклама сред по-големите си фенове. За Apple обаче, която от десетилетия разчита най-вече на устройствата, преобразуването към компания за услуги може би идва малко късно. Тя все още разполага с огромни финансови резерви, така че е далеч от сериозни проблеми за стабилността си, но ако иска да подсигури бъдещето си, трябва бързо да започне да показва действия.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още интересни новини последвайте страницата ни в Instagram.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!