О нлайн гигантите като Google, Facebook и Apple предлагат услуги за универсална регистрация в други сайтове и платформи. Това са възможностите за влизане в тях чрез профила на потребителя в Google, Facebook и др. Те са удобни, но доколко са сигурни?
Uber иска да е "операционната система на ежедневието"
Използването на подобна услуга има доста видими предимства. Най-голямото от тях е, че на човек не му се налага да прави нови и нови регистрации за всеки сайт, услуга и платформа, която иска да използва.
Facebook иска да живеем в нов виртуален свят
Колкото повече регистрации, толкова повече различни потребителски имена и пароли. Това е неудобно, губи време и води до обърквания коя парола за кой профил е. Затова хората често започват просто да използват една и съща парола, с което значително увеличават риска за личните си данни, в случай, че някоя от тези услуги бъде хакната.
Хакерите са наясно, че много хора използват една и съща парола или нейни вариации и затова винаги я пробват на възможно най-много услуги. Когато паролата за някой малък сайт или приложение се дублира с парола за по-основна услуга като Facebook например, тогава потребителят може да си навлече доста беди. Това е така, защото малките сайтове и приложения не могат да си позволят същите киберзащити и са много по-лесни мишени за хакерите.
Хората нямат доверие на Facebook за криптовалутата
Facebook блокирала десетки хиляди приложения заради личните данни
Когато потребителят влиза с профила си в Google, Facebook или Apple, сайтът или приложението не получават ни не съхраняват никаква парола. Те получават единствено имейл адреса на потребителя, който така или иначе се въвежда и при нормална регистрация. В случая на Apple, компанията дори генерира произволен имейл, който препраща към основния на потребителя и така приложенията дори получават по-малко информация.
Разбира се, едно от притесненията на хората е, че така ИТ гигантите ще могат да следят потребителя още повече и да знаят какви други услуги използва. Компаниите обаче така или иначе имат проследяващи бисквитки навсякъде и след като човек така или иначе има профил в техните услуги и ги използва редовно, то те са пределно наясно и с останалата му активност. Тук отново идва разликата, че те имат повече ресурси и полагат повече грижи за защита на данните от по-малките компании.
Използването на универсалния профил определено изглежда доста по-полезно и удобно. Но има и някои рискове. Потребителят трябва да си създаде навик редовно да проверява и премахва сайтовете и приложенията, които вече не използва, от списъка за достъп до тях през настройките на Facebook. Това става от личния профил в секцията за приложения и сайтове. В Google това е достъпно от секция Сигурност > Вход в други сайтове.
Втори риск е самият основен профил. Паролата за него трябва да е много по-сигурна, за да може и всички свързани с него други профили да са добре защитени. Предимството е, че и трите големи имена - Google, Facebook и Apple предлагат двуфакторно влизане чрез допълнителна идентификация като Google Authenticator или SMS код. Това дава по-голяма сигурност на профила и съответно на останалите услуги, които са свързани с него.
Може ли виртуалната ваканция да замени реалната
Милиони фалшиви бизнес адреси заливат Google Maps
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!