С лух, че Facebook подслушва телефонните разговори на потребителите си набира все по-голяма популярност в интернет, съобщава BusinessInsider. Една от основните причини е, че потребители забелязват връзка между разговори, които са водили и рекламни предложения, които получават след това.
Учени: социалните мрежи не вредят на тийнейджърите
Данните или парите - дилемата на дигиталния свят
За все повече хора подобна концепция не изглежда нещо необикновно, а мнозина го приемат като факт. Като се има предвид и годината неспирни скандали около Facebook и практиките на компанията с личните данни на потребителите, за хората идеята, че разговорите им са подслушвани, не звучи изненадващо.
Facebook плаща на тийнейджъри, за да ги следи
Зукърбърг поиска глобална регулация на Интернет
Но факт ли е? Компанията от години отрича подобна практика. Тя казва, че не използва микрофона на телефона, за да следи разговорите на потребителите и да извлича от тях ключови думи, които да използва за реклами.
Когато Марк Зукърбърг беше привикан от американския Конгрес миналата година той беше попитан и за този слух. Тогава Зукърбърг отново отрече тези твърдения и обяви, че са "теория на конспирацията".
Той обясни, че хората често търсят информация през Facebook или взаимодействат със съдържание в социалната мрежа и именно това се използва за подбиране на рекламите. Така например човек може да търси информация за Рим, а след това да говори по телефона с някого, че иска да пътува до Рим. След това, когато види реклама за оферти с пътувания до Рим, човекът си мисли, че е заради телефонния разговор, но всъщност рекламата е подбрана на базата на неговата активност в социалната мрежа.
Омразата и конспирациите процъфтяват в Instagram
Технически за компанията няма да е сложно да слуша разговорите на потребителите. Това обаче не означава, че е приложимо в мащаб, тъй като ще изисква огромни ресурси за анализ и гласово разпознаване. Друг е въпросът до околко нещо подобно е етично, а още повече - законно, когато не е изрично упоменато в правилата на сайта и потребителското споразумение.
Скандалите през изминалата година показаха, че Facebook вече разполага с огромно количество информация за всеки потребител. Тя се генерира от много други дейности на потребителите в интернет, като разполага с предостатъчно данни, за да подбира подходящи реклами и сега. Успешният ѝ бизнес и ръстът на приходите го показват. Анализирането на гласовите данни ще бъде допълнително затруднение и ще предизвика още по-голямо недоволство сред потребителите, от което Facebook в момента няма нужда.
Тим Кук: Време е всички да защитим личните си данни
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!