В се повече потребители започват да намаляват осезаемо и съзнателно времето, което прекарват в социалната мрежа. Проучване на Pew Research Center посочва, че 42% от американските потребители са си взели почивка от сайта през последната година, а 74% са предприели някакви мерки за намаляване на времето, което прекарват в него.
Фейсбук и Туитър признаха за пропуски в сигурността
Google си спести сенаторския "грил" и си навлече критики
Общо 54% са ограничили настройките за достъп до профилите им, а 26% дори са изтрили мобилното приложение на Facebook от телефона си. Проучването е направено в края на май и началото на юни т.г. Неговата цел е да провери настроенията на потребителите след поредицата от скандали около компанията и личните данни.
Припомнете си един от най-скорошните скандали със социалната мрежа във видето горе.
"Фейсбук" осветли мащабна руска кампания за фалшиви новини
Социалните мрежи унищожават обществото
Намаляването на интереса на потребителите към Facebook обаче не е свързано чак толкова със скандалите. Социалната мрежа затвърждава и ускорява тенденцията, че не може да задържи интереса на по-младите потребители. Средно 44% от потребителите на възраст между 18 г. и 29 г. са изтрили мобилното приложение, което е над двойно и тройно повече спрямо следващите възрастови групи.
Към неспособността на Facebook да задържи интереса се прибавят и скандалите. Те може да нямат основна роля, но са капката, която прелива чашата и мотивира потребителите да се откажат от социалната мрежа или най-малкото да ограничат значително нейната употреба.
Facebook се опитва да контрира тази тенденция с активно участие в дебатите за защита на личните данни и борбата срещу фалшивите новини. В повечето случаи обаче това води до още публични критики към компанията, както се случи по-рано тази седмица по време на изслушването на оперативния ѝ директор Шерил Сандбърг в американския Конгрес.
Google отбелязва 20-годишен юбилей
Facebook, Google и други ИТ гиганти ще обменят данни на потребителите
Освен това Facebook разчита и на нови функции и услуги. Компанията работи по услуга за онлайн запознанства, която ще е хем част от Facebook, хем отделна от личния профил. Освен това залага повече и на онлайн видеото и се стреми да бъде по-голям конкурент на YouTube. За сега обаче тези функции и услуги се реализират твърде бавно, за да могат да имат някаква роля в задържането на интереса на потребителите.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!