И зкуственият интелект (AI) тепърва ще разгръща своя потенциал, а с това и рисковете. Компании и институции по целия свят обсъждат как да се намалят опасните последици от AI и да се гарантира, че технологията ще се използва за добро и самата тя няма един ден да реши, че хората са проблем.
Създателят на ChatGPT, OpenAI, предприема нова стъпка в тази посока, съобщава VentureBeat. Компанията представи своята нова рамка Model Spec, която има за цел да предложи и въведе конкретни правила и изисквания за AI алгоритмите, които разработва и предлага.
Model Spec е отворена за преглед и отзиви от всички, като изпълнителният директор на OpenAI Сам Алтман казва, че компанията ще се "вслушва, дебатира и адаптира с течение на времето". Според него рамката ще е от полза и в ситуациите, когато трябва да се реши дали става дума за бъг или трябва да се направят по-големи промени.
"Дори и даден модел да е замислен да бъде от полза за хората и да им помага, тези намерения може да не се реализират на практика. Например, компания за сигурност може да иска да генерира фишинг имейли, за да тренира и подобрява системите си за защита, но същата функция ще бъде вредна за хората, ако се използва от измамници", коментира OpenAI.
Затова Model Spec ще има трудната задача да очертае различните дейности и съответните правила за поведение на алгоритмите. Рамката има три основни категории - цели, правила и поведение.
Microsoft развива AI, защото се уплашила от Google
Тя обхваща различните ползи и недостатъци на AI, както и правила - етични, морални, технически, закони, регулации и т.н. На базата на това определя и какво да бъде поведението на алгоритмите. То трябва да е в полза на хората, да помага, без да се натрапва и да се адаптира според различните потребители и ситуации.
Meta AI вече е факт и ще помага за всичко
Все повече студенти "пишат" курсовите си с AI
Постигането на всичко това на практика няма да е лесно. Но ясното дефиниране как да се държат AI моделите е много важна стъпка за тяхната по-нататъшна разработка и за изграждането на доверие към тях от страна на бизнеса, институциите и обществото като цяло.
AI влошава обслужването на клиентите
Изкуственият интелект е расист, но не го осъзнава
Не пропускайте най-важните новини - последвайте ни в Google News Showcase
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!