Н а IAB Forum бяха представени данни и тенденции за онлайн бизнеса в България през 2015 г.
На шестото издание на Националния форум на дигиталната индустрия в България бе представено очакваното от всички проучване AdEx 2015.
То показа, че нетният обем, който включва и данни за бюджетите за Google ("Гугъл") и Facebook ("Фейсбук") е близо 62 млн.,
което значи ръст над 20% (35% се държат от локалните медии, а 65% са при Google и Facebook).
IAB Forum беше под надслов Digital Run и посрещна над 300 души, които имат отношение към дигиталния бизнес и развитието му в страната и са представители на медии, агенции и рекламодатели.
Най-сериозен ръст има при видео рекламата, стана ясно от проучването, като за 2015 г. приходите са били близо 4.7 мнл. лв., сравнени с 3 млн. през 2014 г.
Това е ръст от 54% и е много показателен за тенденциите.
Видео съдържанието ще е водещо при определянето на маркетинг стратегиите.
Около това се обединиха участниците в панела "Дигитален маркетинг", разглеждащ тенденциите в това направление.
Мария Атанасова от "Нетинфо" представи резултатите от рекламна кампания на Philips Lumea, които са заложили на брандирано видео съдържание и са постигнали над 200% по-добри резултати от очакваните.
На събитието бе представена и класацията на Топ 100 рекламодатели в интернет, от която стана ясно, че рекламодателите в сектор потребителски стоки са най-много ТОП 50 (19) - 38% и съответно имат 37% от рекламните бюджети в тази класация.
Сред един от най-големите рекламодатели се нарежда и Министерство на транспорта.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!