В ерата на интернет знаменитостите и "инфлуенсърите" много хора виждат в това лесен начин за изкарване на пари. Реалността обаче е сравнително горчива и мнозина бързо осъзнават, че "изкарване на пари" има само при много популярните онлайн звезди. Затова по-малките онлайн звезди прибягват до нова мода - фалшиви реклами и спонсори, съобщава The Atlantic.
Съвременните връзки не вървят - ето защо
Изкуствен интелект ще ни помага да се влюбим
Причината? Колкото повече реклами и споснори имаш, толкова по-популярен и утвърден изглеждаш. Това пък кара още повече хора да те следват, защото смятат, че си по-популярен отколкото реално си. А повечето последователи пък привлича и реални рекламодатели.
Бърнърс-Лий: Интернет вече не е отворена платформа
Интернет няма нищо общо с оригиналната си идея
Често фалшивите реклами и спонсори са почти незабележими. Те може да са просто красиви снимки на продукти, които силно наподобяват реалните спонсорирани снимки и клипове на дадени продукти. "Инстаграмърите" дори слагат сходни хаштагове, макар и реално да не са спонсорирани. Целта - публикацията на пръв поглед да изглежда платена, но едва при вглеждане в детайлите човек да види, че тя не е.
По този начин се избягва недоволство от самите компании, които са в правото си да потърсят отговорност от някой, който твърди, че получава пари от тях без това реално да е така. Затова "инфлуенсърите" търсят тънката граница.
Защо се случва всичко това? Ако преди години рекламирането на продукти от личен профил изглеждаше като "продаване на душата", сега е символ на успех. "Хората знаят колко високи са цените на инфлуенсърите и не са за подигравки. Ако някой, който е на 20 години, гледа YouTube или Instagram и вижда тзи хора, които пътуват по света с различни брандове и ги рекламират, не виждам защо и те няма да поискат същото", коментира Алиса Винган Клайн, редактор на модния сайт Fashionista.
Тъй като спонсорираните постове, особено в Instagram, вече са много популярни и еднотипни, много от по-малките инфлуенсъри също ги използват. По този начин те не изглеждат "изоставени" от модата и се представят наравно с останалите дори и реално да не получават пари за това. Повечето реално плащат сами за продуктите или пътуванията, но представят съдържанието като платено.
Интернет все още не е спасен от "унищожение"
Социалните мрежи са като "поведенчески кокаин"
Дори една снимка на ресторант с текст "много добър ресторант", може да остави впечатлението за платена публикация без това реално да е така. Накратко, потребителите трябва да внимават за още едно нещо в социалните мрежи - дали онлайн звездите, които следват, реално им промотират продукти или само мечтаят това да е така. А доколко социалните мрежи вече стават просто средство за лавина от реклами, а не реални впечатления, това е допълнителна тема.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитни новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!