Я понската фирма "Софтбанк" представи робота си "Пепър", който разбира човешките чувства благодарение на система, анализираща жестове, изражения и тон на гласа, съобщи Би Би Си.
Хората могат да общуват с "Пепър" като с "приятелите и роднините си", а той може да изпълнява различни задачи.
"За пръв път в човешката история дадохме на робот сърце и чувства" - каза директорът на "Софтбанк" Масайоши Сон.
Продажбата на робота ще започне догодина. Цената му ще е 1930 щатски долара. Още от утре прототипи на "Пепър" ще бъдат доставени в два магазина на "Софтбанк" и клиентите ще имат възможност да общуват с тях.
Заради застаряващото население и намаляващата раждаемост в Япония се очаква търсенето на роботи да нараства, а страната и сега е сред най-големите пазари за тях. Според прогнозите в бъдеще ще ги купуват не само предприятията, но домакинствата, за да се грижат за възрастни хора.
"Софтбанк" е разработила "Пепър" заедно с френската компания "Алдебаран роботикс", чийто мажоритарен съсобственик е от 2012 г.
Японският автомобилостроител "Хонда" също разработва домашен робот "Асимо".
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!