Я пония отбелязва с тържествени церемонии 50-годишнината от въвеждането в експлоатация на високоскоростните влакове „Шинкасен“.
Най-новият модел N700D тръгна от токийската гара за южния остров Кюшу след церемония, в която освен официалните лица участваха хора, родени през същата година. Подобни тържества имаше и на гарите в Шидзуока, Нагоя и Осака.
На 1 октомври 1964 г.,
близо две десетилетия след края на Втората световна война, първият влак „Шинкансен“ е представен в Токио в присъствието на император Хирохито, припомня Франс прес. Събитието изпреварва само с девет дни церемонията по откриването на Олимпийските игри в японската столица.
През 1964 г. „Шинкансен“ развиваха 210 км/час. Днес скоростта е 270 км/час, а на някои участъци – до 300 км/час. По-висока скорост не се допуска от съображения за сигурност и заради борбата с шума край железопътната линия.
„Шинкансен“ в превод от японски означава „нова главна линия“. Днес практически свързва всички основни градове в най-гъстонаселените части на страната.
Националната компания е приватизирана през 1987 г.
Сега Япония има над 2500 км линии, по които може да се движи високоскоростният влак, като най-натоварена е линията между Токио и Осака. Влаковете по този 515-километровия железен път са на всеки 10 минути, а разстоянието се изминава за около два часа и двайсет минути.
Общото годишно закъснение на тези над 200 влака дневно е едва 30 секунди!
За 50 години служба „Шинкансен“ е превозил милиарди пътници без нито един инцидент. Само веднъж излиза от релси, заради внезапно спиране, предизвикано от земетресението в Ниигата през 2004 г.
Всяка година не по-малко от 324 млн. пътници използват мрежата „Шинкансен“. Средно това са по 424 хил. пътници дневно.
Отбелязването на 50-годишнината на влака съвпада с началото на строителството на линиите за
новия влак „Маглев“ (съкращение от „магнитна левитация“), който ще се движи със скорост от 500 км/ч.
„Маглев“ ще свързва Токио и Осака през 2045 г. по маршрут в почти права линия, 85% от дължината на който минава в тунели.
Първият участък от него – между Токио и Нагоя, ще бъде пуснат през 2027 г.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!