Со олетът "Слънчев импулс" успя да достигне снощи
благополучно Париж във втория си международен полет, съобщават
медиите в Белгия.
В събота машината, задвижвана единствено от слънчева
енергия, излетя за летище "Бурже" край Париж, но
технически проблеми и нестабилната атмосфера станаха причина
пилотът Андре Бушберг да вземе решение за връщане в Брюксел.
По
изгрев вчера самолетът отново се издигна в небето и достигна
околностите на френската столица след близо 17-часов полет.
Медиите отбелязват, че полетът е бил истинско
предизвикателство, тъй като самолетът е достигнал парижкото
въздушно пространство по-рано от очакваното и се е наложило да
кръжи в продължение на няколко часа, преди да получи разрешение
за приземяване.
Това е представлявало трудност по няколко
причини. На първо място се отбелязва, че
самолетът се движи със
скорост 70 км/час,
което го прави особено уязвим за въздушните потоци, завихряни от преминаването на големите
граждански машини в близост.
Неблагоприятно влияние за неговата стабилност имат и
температурните инверсии, особено като се има предвид, че
разрешението за кацане е било дадено по залез, около 21 ч.
Тогава температурата на въздуха започва бързо да се променя,
което води до натиск между по-топлите и по-студените въздушни
маси и до опасна турбуленция.
В информациите се отбелязва, че
например сградите и особено техните покриви, които поглъщат
топлина през деня, при залез започват да отдават от
температурата си и така се образуват вертикални въздушни струи,
които също
могат да разтърсят тежащия колкото лек автомобил
самолет
Не на последно място предизвикателство е било и
обстоятелството, че машината е трябвало да подходи за кацане в
"Бурже", като премине над въздушните трасета на разположеното в
пряка близост летище "Роаси/Шарл дьо Гол", известно с
изключителната си натовареност, особено в тази част от
денонощието.
"Слънчев импулс" пристигна в Париж, за да бъде почетен
участник в започващото на 20 юни традиционно авиационно
изложение.
Прототипът на захранвания изцяло от слънцето самолет бе представен през 2009 г. на летище близо до Цюрих, Швейцария.
Една от най-забележителните характеристики на Solar Impulse
(Слънчев импулс) е огромният размах на крилете му - 63 м, почти колкото
на голям пътнически самолет.
Този дизайн до голяма степен бе предопределен от нуждата да се
максимизира повърхността на машината, върху която трябва да се
разположат хиляди соларни клетки.
Проблемите, над които прелетя соларният самолет "Слънчев импулс"
Машината, задвижвана единствено от слънчева енергия,успя благополучно до достигне Париж във втория си международен полет
15 юни 2011, 14:04
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!