Н АСА и Масачузетския технологичен институт (MIT) обявиха, че заедно разработват нов тип крила за самолети. Характерното е, че те могат да се огъват с голяма амплитуда.
Конвенционалните крила на самолетите също се огъват, но това е в рамките на огъваемостта на метала. Новият тип крила са специално направени да се оъгват, за да осигуряват по-голяма стабилност.
Учени: Срещаме се с извънземните след 5 до 15 години
Първоначално учените са искали да използват механика вътре в крилото, за да може то да се огъва. Това обаче е повишило неговото тегло значително и на практика е обезсмислило ползите. Освен това прави крилото по-сложно технически и не толкова надежно.
"Скиапарели" се е разбил на Марс
Новият тип крило е разработен от нулата. То няма механични елементи, а вместо това може да се огъва цялото. Създадена е специална структура, която да изгражда крилото от "тънки, леки структурни елементи". Учените ги наричат "дигитални материали" и те могат да се огъват само от два малки мотора, които се намират в края на крилото.
НАСА показа робота, който ще разкопае Марс
Това позволява запазване на аеродинамиката на крилото и дори нейното подобряване. Освен това крилото тежи едва една десета от теглото на традиционното. Подобен критерий ще доведе до значително намаляване на разхода на гориво и ще подобри цялостната ефективност.
Учените вече са провели няколко тестови полета на крилото чрез дронове. Първоначалните ползи на крилата ще са за дронове за доставки на лекарства до отдалечени райони. След това ще се премине към по-голям мащаб за самолети, а в дългосрочен план учените не изключват използване на материалите и за роботи, мостове и дори небостъргачи.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!