П рез годините бюджетът на НАСА стана доста по-малък и това е сериозен проблем за космическата агенция. Тъй като няма индикации това да се промени, тя обмисля други методи на финансиране, включително чрез реклами и спонсорства, съобщи нейният администратор Джим Бриденстийн, цитиран от онлайн изданието Engadget.
Тайни дневници за НЛО: Случаят Спрингфийлд
Руски милиардер и учени ще търсят живот на други планети
Той представи план, който предвижда НАСА да разгледа възможности за реклами на продукти от астронавти, както и комерсиализирането на някои от операциите в ниска орбита. Друга опция е кръщаването на ракети и други космически апарати на името на спонсора.
НАСА откри лед на повърхността на Луната
Непозната отломка притесни екипа на марсохода Curiousity
НАСА иска да разгледа и възможностите да се премахнат съществуващи в момента регулации, които забраняват частна активност от американски астронавти на борда на Международната космическа станция. Това ще позволи на компаниите да си наемат време, в което астронавтите да извършват желани от фирмите експерименти или пък да снимат реклами и др.
Бриденстийн подчертава, че все още тези идеи са в много ранна фаза. Именно затова той ги е представил пред надзорния съвет на НАСА, който да ги разгледа и да определи кои от тях може да се приложат. Той смята, че освен финансовата полза, подобен подход може да помогне и за задържането на кадри в агенцията, тъй като ще позволи увеличение на заплатите и ще намали риска добрият персонал да премине към частни космически компании.
Как "втората луна" създаде НАСА преди 60 години
Унищожила ли е неволно НАСА данни за живот на Марс
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още актуални новини и любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!