Съществуват опасения, че Международната космическа станция може да пламне, след като се установи, че НАСА (Nasa.gov) използва акумулатори от същата японска фирма, която оборудва спрените от полети американски самолети "Дриймлайнър", пише в. "Дейли Мейл".
Компанията GS Yuasa Corp, чиято щаб квартира е в Киото, в момента се разследва от японските и американските власти заради два инцидента с новите самолети Боинг 787 "Дриймлайнър".
Това принуди спирането от полети на 50 летателни апарата от същия модел. Литиевите клетки, които се използват на МКС, не са от същия тип, като тези, причинили проблемите в "Дриймлайнър", уточни говорителят на НАСА Джош Байърли.
Байърли заяви, че НАСА няма да преразгледа договорите си с японската компания, преди окончателно да бъде приключено разследването на компетентните власти относно повредите, констатирани в спрените от полет самолети.
Това със сигурност ще събуди тревога сред астронавтите, които пребивават и тепърва ще работят на МКС, пише вестникът.
Специалисти изтъкват, че въпросните японски литиево-йонни акумулатори опасно се самонагряват при промяна на температурата и атмосферното налягане.
Именно този им недостатък причини възпламеняването им в "Дриймлайнър" на летището в Бостън на 7 януари.
При подобни обстоятелства по спешност кацна самолет от същата марка по време на вътрешен полет в Япония.
Миналата седмица от "Боинг" заявиха, че ще прекратят доставката на "Дриймлайнър", тъй като разследването продължава и от компанията искат да са сигурни, че литиево-йонните акумулатори са напълно безопасни.
"Боинг 787" стана жертва на серия от аварии, сред които пожари, причинени от прегрели литиево-йонните акумулатори, проблеми със спирачките, счупвания на стъклото в пилотката кабина и изтичане на горивото.
Експерти поясниха, че тези аварии са класически при дебюта на нов вид самолети.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!