„Мерцедес“ представи студийната си разработка F 015 – луксозен, електрически и... самоуправляващ се автомобил.
Показаният модел – концептуален в пълня смисъл на думата, т.е. показващ представата на компанията за бъдещето на автомобила, а не просто натруфен макет на нещо, което след няколко месеца влиза в серийно производство, е доста голям.
Всички негови габарити са по-големи от тези на актуалната S-класа. Огромно е и междуосието му. Това, заедно със специфичното отваряне на вратите – на 90 градуса, една срещу друга, без B-колони – позволява достъпът до вътрешното пространство да е максимално лесен.
Задвижването е поверено на два електродвагателя, разположени при задните колела. Електричеството за тях се осигурява от горивни клетки.
Мощността на автомобила възлиза на 163 к.с. (но може временно да бъде увеличавана до 272 к.с.) Ускорението от 0 до 100 км/ч се извършва за 6,7 секунди, а максималната скорост е ограничена на 200 км/ч.
Автомобилът изглежда футуристичен във всяко отношение – и макар да има волан и педали, той ще има и автономен режим – т.е. водачът може да шофира само ако иска (и в този случай многобройните екстериорни диодни светлини ще светят в бяло) или пък ще може да си почива, докато колата се управлява сама (в този случай светлината ще е синя).
Шофьорът, както и неговият спътник, могат, ако желаят, да обърнат креслата си, обратно на посоката на движение, така че да гледат към пасажерите на задната седалка, с които да разговарят или да работят.
В интериора прави впечатление допълването между традиционните луксозни материали като дърво, кожа, полиран метал, и високите технологии, характерни за утрешния (а и настоящия) ден – екраните, чувствителни на допир, са не само по арматурното табло, а и във вратите на F 015.
Грижата за пешеходците пък е достигнала ново ниво – когато пешеходец бъде засечен на платното, автомобилът спира и използвайки многобройните си сензори, проверява дали е безопасно човекът да пресече.
Ако случаят е такъв – прожектира лазерна пешеходна пътека пред себе си, а също и подава подканващ звуков сигнал.
Автомобилът ще може да комуникира и с останалите шофьори на пътя – изписвайки им послания с диодните си светлини.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!