И зкуственият интелект на неправителствената огранизация OpenAI е победил някои от най-добрите играчи на популярната компютърна игра Dota 2, съобщава VentureBeat. OpenAI е организация за 1 млрд. долара на Илон Мъск и президента на популярния фонд Y Combinator Сам Алтман.
Илон Мъск предупреди за по-голяма опасност от Северна Корея
Мъск е един от най-активните критици на изкуствения интелект. Той постоянно предупреждава за рисковете от тази технология и създаде OpenAI с идеята тя да развива изкуствения интелект в правилна посока и да бъде за пример как да се избягват рисковете.
Изкуственият интелект скара Мъск и Зукърбърг
До 6 години Илон Мъск ще прати хора на Марс
По време на един от най-големите гейминг турнири в света, The International, имаше и специално събитие, което преди това не беше обявено. Късно в петък OpenAI се е изправил срещу Данило Ишутин, който е един от най-добрите играчи на Dota 2 и е по-известен с прякора Dendi. OpenAI е победил Dendi за около 10 минути в първия мач. Професионалният геймър се е отказал малко след началото на втория мач и се е отказал от трети мач.
Така OpenAI остава непобеден на Dota 2 срещу няколко от най-добрите играчи в света. "Създадохме система за обучение, която все още има доста ограничения, но е достатъчно способна да победи най-добрите професионалисти на Dota. Това е стъпка напред в изграждането на още подобни системи, които ще могат да учат сложни, объркващи и важни задачи в реалния свят, като например да извършват хирургическа операция", коментира Грег Брокман, съосновател и главен технически директор на OpenAI.
Would like to express our appreciation to Microsoft for use of their Azure cloud computing platform. This required massive processing power.
— Elon Musk (@elonmusk) 12 август 2017 г.
В случая с Dota 2, ботът на OpenAI се е научил да играе на играта сам в продължение на две седмици. Той е играл единствено срещу себе си, като е научил как да разработва и прилага стратегии в играта, как да се адаптира към действията на противника. "Не сме въвеждали никакви стратегии или инструкции. Той просто играе постоянно срещу свое копие. Започна от нищото с разнообразни действия и чрез постепенни малки подобрения достигна това ниво", допълва Джейкъб Пачочки, един от инженерите в OpenAI.
Идва ли краят на единния отворен интернет
За сега компютърът може да се справя само в мачове срещу един противник. Срещу повече противници най-вероятно няма да има успех, особено в класически мач, където са два отбора по петима играчи.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!