Каталин Емилиан: „Дълбокото учене“ в дигиталната сфера имитира начина, по който функционира човешкият мозък
Източник: netinfo

Н а 30-и март IAB Forum ще събере лидерите в дигиталния маркетинг и ще представи разпределението на онлайн рекламата, бюджетите и най-големите рекламодателите в интернет. Традиционно на форума ще се представят и най-важните тенденции в областта на интернет рекламата. Сред лекторите са топ мениджъри от световни технологични компании като Google, Smart AdServer, Etarget и Glaxo Smith Kline.

Сред гостите на форума е и Каталин Емилиан, който е регионален директор на технологичната компания RTB House за Румъния и България, световен лидер в създаването на ретаргетинг технологии за най-големите търговски марки в над 40 пазара по света. Вече 13 години работи в динамичната сфера на дигиталния бизнес, седем от които в международната агенция за онлайн проучвания Gemius.

На IAB Forum лекцията на Емилиан е със заглавие „Дълбоко учене: крачка отвъд машинното учене“. Пред какви предизвикателтва ще бъде изправено човечеството в утрешния дигитален свят и какво всъщност знаят машините за нас, разказва директорът на RTB House Каталин Емилиан.

- Темата на вашата лекция е „Дълбокото учене – крачка отвъд машинното учене“. Какво представлява дълбокото учене и за какво се ползва в дигиталния маркетинг?

- Дълбокото учене е подразделение на машинното учене, базирано на алгоритми, които се опитват да извлекат и конструират абстракции от високо ниво от базите данни. То имитира начина, по който човешкият мозък обработва информацията и създава модели на мислене при взимането на решения. Дълбокото учене ни позволява не просто да решаваме специфични проблеми, но и да намираме взаимовръзки и пластове между тях. Следователно тези алгоритми са способни да решават много сложни проблеми, без да ги разделят механично и да ги разглеждат поотделно. Ако илюстрираме това с пример от шаха, подобен алгоритъм може да се учи като гледа шахматни мачове и автоматично да засече частите в играта – начало, среда и край. След това има способност да играе оптимално в трите етапа, като ги съотнася един към друг. И всичко това – без човешка намеса, която да обяснява правилата и обстоятелствата.

- Вярно ли е, че именно дълбокото учене ще ни доближи до футуристичните концепции, в които роботите са способни на самостоятелни съждения и решения?

- Инструментите и методите, базирани върху изкуствен интелект работят само когато хората генерират информацията. Може би изглежда, че това ограничава възможностите, но последните изследвания сочат, че е само въпрос на време да извличаме все по-голяма полза от изкуствения интелект.

От виртуални лични асистенти като Siri и Cortana, до безпилотните автомобили на Google и Tesla, дълбокото учене става част от всекидневието. Разпознаването на речта в нашите смартфони работи все по-добре, а разпознаването на образите се развива отвъд най-смелите ни очаквания. Ултимативната цел на дълбокото учене е да направи живота ни по-лесен и работата – по-ефективна.

Следващата стъпка може да бъде повече използване на изкуствения интелект в нови сфери, например медицината. Благодарение на бързото развитие на изкуствения интелект, вероятно ще имаме роботи, които действат като доктори и умеят да диагностицират много по-надеждно и точно.

Има още много приложения на изкуствения интелект както в науката, така и в ежедневието. Защото когато софтуерът е задвижен от правилните данни, възможностите са безкрайни.

- Как дълбокото учене ще повиши качеството на ретаргетинг технологиите в интернет маркетинга?

- През 2016 г. ние приложихме набор от различни алгоритми с дълбоко учене, за да увеличим ефективността на нашия основен механизъм за закупуване на рекламно пространство. Първият използва дълбоко учене за да идентифицира всяко отделно действие в даден уеб магазин и да открие модели на взимане на решения. С по-голям набор от информация, новият метод на RTB House може да помогне на бизнесите да измерят индивидуалния потенциал за покупка и да направи възвръщаемостта на инвестицията максимална и в най-добрия момент. Алгоритмите интерпретират не само данните от кликовете, но също и как потребителите разглеждат определени oферти, категории или интереси, как поставят продукти в кошницата си за пазаруване. Така сме способни да придобием по-ясна картина за потенциала за покупка на всеки отделен потребител.

Нашият механизъм за препоръки ползва дълбокото учене и за да открива модели на поведение при взимането на решения. Той може да предвиди сегмент от продукти, които най-вероятно биха били интересни на потребителите, според техните навици, поведение или други метрики. Този алгоритъм ползва математически модел, вдъхновен от билогогичните неврони в нашите мозъци (така наречената изкуствена невронна мрежа), който позволява да се извлича по-богата и достоверна информация, която може да бъде интерпретирана от машините, за да определи преференциите на всеки клиент.

- Какви са разликите между българския и румънския пазар от вашата перспектива?

- Няма разлики. Ние ползваме една и съща технология и алгоритмите за дълбоко учене се самообучават да се приспособяват към всеки пазар, магазин и потребител.

- Ако можехте да избирате, кои реклами бихте премахнали от пазара и защо?

- От гледна точка на индустриите списъкът с продукти, които не би трябвало да се рекламират, е различен за всяка държава. Ние като компания имаме собствен списък с индустрии, които не промотираме. Например цигари, алкохол, хазарт, лекарства, еротика и т.н.

Ако не говорим за конкретни индустрии, аз лично бих премахнал натрапчивите банери, които безпокоят потребителите и правят браузването неприятно. Подобни агресивни кампании карат потребителите да инсталират ад-блокери и така със сигурност да понижат резултатите от кампаниите си.

- Как RTB House постигна статуса на един от глобалните лидери в ретаргетинг технологиите?

- Ние сме една от много малкото компании, които развиват и прилагат собствена технология за закупуване на рекламно пространство при real time bidding модела. Създадохме модел, който ползва софицтицирани ретаргетинг сценарии, напредничаво сегментиране и оптимизация в реално време. А в момента към тях добавяме алгоритми, които разпознават отношението и намерението на всеки потребител, за да му предложат точно това, което търси.

Вероятно част от причината е, че можем да модифицираме кампаниите, за да осъществим целите на всеки клиент. Ако преди всички уеб магазини искаха просто повишаване на продажбите, днес по-големите брандове имат много по-специфични цели, които постигат, като използват максималния потенциал на ретаргетинг решенията. Най-голямата ни сила е технология на върха на вълната и консултанти, които добре разбират как чрез нея да задоволят максимално нуждите на клиентите.

- Тате, каво гледаш? - Гледам, Иванчо... гледам! Кави майки имат другите деца!
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Германия призова Пекин да използва влиянието си върху Русия за край на войната в Украйна

Германия призова Пекин да използва влиянието си върху Русия за край на войната в Украйна

Свят Преди 5 минути

Китай, един от основните търговски партньори на Русия, твърди, че заема неутрална позиция в украинския конфликт, но се въздържа да осъди руската агресия

<p>&quot;Страната е на ключов кръстопът&quot;: Една година след падането на Асад (ОБЗОР)</p>

"Страната е на ключов кръстопът": Една година след падането на Асад

Свят Преди 57 минути

Президентът на Сирия извърши утринна молитва в джамията „Омаяд“ в Дамаск, за да отбележи годишнината

Ирландия: Дроновете над Дъблин по време на визитата на Зеленски са координирана заплаха

Ирландия: Дроновете над Дъблин по време на визитата на Зеленски са координирана заплаха

Свят Преди 1 час

Ирландски министър каза, че не желае да спекулира дали става дума за държавно организирана операция

Пеевски призова за спокойствие и разум на протеста под надслов „Не на омразата”

Пеевски призова за спокойствие и разум на протеста под надслов „Не на омразата”

България Преди 1 час

Лидерът на „ДПС-Ново начало” говори пред партийния елит в Кърджали

Седмият сезон на „Игри на волята“ подобри миналогодишните резултати

Седмият сезон на „Игри на волята“ подобри миналогодишните резултати

Любопитно Преди 2 часа

Финалът на риалити формата привлече над 40% от зрителите в активна възраст

<p>Станаха ясни причините за тайландските удари в Камбоджа</p>

Тайланд удари Камбоджа заради ракети, произведени в Китай

Свят Преди 2 часа

Двете съседни страни влязоха в най-тежките боеве помежду си от юли насам

79-годшната Шер и Александър Едуардс се готвят за брак преди 80-ия ѝ юбилей

79-годшната Шер и Александър Едуардс се готвят за брак преди 80-ия ѝ юбилей

Свят Преди 2 часа

„Шер изобщо не се интересува от разликата им във възрастта от 40 години и двамата са готови да се обвържат един с друг“, съобщил източник пред Mirror

<p>Калас: Беларус заслужава нови санкции заради подкрепата си за Русия</p>

Кая Калас: Беларус заслужава нови санкции заради подкрепата си за Русия

Свят Преди 2 часа

Хората в Беларус не подкрепят тези действия на режима в Минск, каза тя

<p>Коща предупреди САЩ да не се намесват в делата на Европа</p>

Антонио Коща предупреди САЩ да не се намесват в делата на Европа

Свят Преди 2 часа

Коментарите на Коща бяха в отговор на новата стратегия за национална сигурност на администрацията на Тръмп

Повишават обезщетението за отглеждане на дете до 2 г. на 460 евро през 2026 г.

Повишават обезщетението за отглеждане на дете до 2 г. на 460 евро през 2026 г.

България Преди 2 часа

Размерът на паричното обезщетение при завръщане на работа преди детето да навърши две години се повишава от 50 на 75%

Мощно земетресение и предупреждение за цунами в Япония

Мощно земетресение и предупреждение за цунами в Япония

Свят Преди 2 часа

Епицентърът на земетресението е бил на изток от Аомори

"Напълно безумни изявления" - ЕС осъди критиките на Мъск

"Напълно безумни изявления" - ЕС осъди критиките на Мъск

Свят Преди 3 часа

"Екс Ей Ай" заяви, че Европейският съюз трябва да бъде "разформирован" в резултат от наложената глоба от 120 млн. евро на социалната мрежа

МС одобри законопроекта за държавния бюджет за 2026 година

МС одобри законопроекта за държавния бюджет за 2026 година

България Преди 3 часа

Бюджет 2026 е изготвен в съответствие с приетия първи Национален средносрочен фискално-структурен план на България за периода 2025-2028 г.

Кои зодиакални знаци са най-често срещани – и защо ни се струва, че всички са Деви?

Кои зодиакални знаци са най-често срещани – и защо ни се струва, че всички са Деви?

Любопитно Преди 3 часа

Нови анализи на данни от над 170 млн. души разкриват най-честите зодиакални знаци — Дева, Рак и Лъв — и най-рядките — Козирог, Стрелец и Скорпион. Оказва се, че „зодиакалните струпвания“ са резултат от сезоните на раждаемостта, а не от астрология

Стармър, Макрон и Мерц се срещнаха със Зеленски в Лондон

Стармър, Макрон и Мерц се срещнаха със Зеленски в Лондон

Свят Преди 3 часа

Разговорите се провеждат след дни на срещи между украински и американски представители в Маями

Рядка снимка разкри тайната на принцеса Кейт за закрепване на тежката тиара

Рядка снимка разкри тайната на принцеса Кейт за закрепване на тежката тиара

Любопитно Преди 3 часа

Принцеса Кейт разкрива тайната си за идеално закрепена тиара – рядка снимка показва как използва собствената си коса вместо фиби. На държавния банкет тя блесна с историческата Ориенталска тиара от времето на кралица Виктория