Каталин Емилиан: „Дълбокото учене“ в дигиталната сфера имитира начина, по който функционира човешкият мозък
Източник: netinfo

Н а 30-и март IAB Forum ще събере лидерите в дигиталния маркетинг и ще представи разпределението на онлайн рекламата, бюджетите и най-големите рекламодателите в интернет. Традиционно на форума ще се представят и най-важните тенденции в областта на интернет рекламата. Сред лекторите са топ мениджъри от световни технологични компании като Google, Smart AdServer, Etarget и Glaxo Smith Kline.

Сред гостите на форума е и Каталин Емилиан, който е регионален директор на технологичната компания RTB House за Румъния и България, световен лидер в създаването на ретаргетинг технологии за най-големите търговски марки в над 40 пазара по света. Вече 13 години работи в динамичната сфера на дигиталния бизнес, седем от които в международната агенция за онлайн проучвания Gemius.

На IAB Forum лекцията на Емилиан е със заглавие „Дълбоко учене: крачка отвъд машинното учене“. Пред какви предизвикателтва ще бъде изправено човечеството в утрешния дигитален свят и какво всъщност знаят машините за нас, разказва директорът на RTB House Каталин Емилиан.

- Темата на вашата лекция е „Дълбокото учене – крачка отвъд машинното учене“. Какво представлява дълбокото учене и за какво се ползва в дигиталния маркетинг?

- Дълбокото учене е подразделение на машинното учене, базирано на алгоритми, които се опитват да извлекат и конструират абстракции от високо ниво от базите данни. То имитира начина, по който човешкият мозък обработва информацията и създава модели на мислене при взимането на решения. Дълбокото учене ни позволява не просто да решаваме специфични проблеми, но и да намираме взаимовръзки и пластове между тях. Следователно тези алгоритми са способни да решават много сложни проблеми, без да ги разделят механично и да ги разглеждат поотделно. Ако илюстрираме това с пример от шаха, подобен алгоритъм може да се учи като гледа шахматни мачове и автоматично да засече частите в играта – начало, среда и край. След това има способност да играе оптимално в трите етапа, като ги съотнася един към друг. И всичко това – без човешка намеса, която да обяснява правилата и обстоятелствата.

- Вярно ли е, че именно дълбокото учене ще ни доближи до футуристичните концепции, в които роботите са способни на самостоятелни съждения и решения?

- Инструментите и методите, базирани върху изкуствен интелект работят само когато хората генерират информацията. Може би изглежда, че това ограничава възможностите, но последните изследвания сочат, че е само въпрос на време да извличаме все по-голяма полза от изкуствения интелект.

От виртуални лични асистенти като Siri и Cortana, до безпилотните автомобили на Google и Tesla, дълбокото учене става част от всекидневието. Разпознаването на речта в нашите смартфони работи все по-добре, а разпознаването на образите се развива отвъд най-смелите ни очаквания. Ултимативната цел на дълбокото учене е да направи живота ни по-лесен и работата – по-ефективна.

Следващата стъпка може да бъде повече използване на изкуствения интелект в нови сфери, например медицината. Благодарение на бързото развитие на изкуствения интелект, вероятно ще имаме роботи, които действат като доктори и умеят да диагностицират много по-надеждно и точно.

Има още много приложения на изкуствения интелект както в науката, така и в ежедневието. Защото когато софтуерът е задвижен от правилните данни, възможностите са безкрайни.

- Как дълбокото учене ще повиши качеството на ретаргетинг технологиите в интернет маркетинга?

- През 2016 г. ние приложихме набор от различни алгоритми с дълбоко учене, за да увеличим ефективността на нашия основен механизъм за закупуване на рекламно пространство. Първият използва дълбоко учене за да идентифицира всяко отделно действие в даден уеб магазин и да открие модели на взимане на решения. С по-голям набор от информация, новият метод на RTB House може да помогне на бизнесите да измерят индивидуалния потенциал за покупка и да направи възвръщаемостта на инвестицията максимална и в най-добрия момент. Алгоритмите интерпретират не само данните от кликовете, но също и как потребителите разглеждат определени oферти, категории или интереси, как поставят продукти в кошницата си за пазаруване. Така сме способни да придобием по-ясна картина за потенциала за покупка на всеки отделен потребител.

Нашият механизъм за препоръки ползва дълбокото учене и за да открива модели на поведение при взимането на решения. Той може да предвиди сегмент от продукти, които най-вероятно биха били интересни на потребителите, според техните навици, поведение или други метрики. Този алгоритъм ползва математически модел, вдъхновен от билогогичните неврони в нашите мозъци (така наречената изкуствена невронна мрежа), който позволява да се извлича по-богата и достоверна информация, която може да бъде интерпретирана от машините, за да определи преференциите на всеки клиент.

- Какви са разликите между българския и румънския пазар от вашата перспектива?

- Няма разлики. Ние ползваме една и съща технология и алгоритмите за дълбоко учене се самообучават да се приспособяват към всеки пазар, магазин и потребител.

- Ако можехте да избирате, кои реклами бихте премахнали от пазара и защо?

- От гледна точка на индустриите списъкът с продукти, които не би трябвало да се рекламират, е различен за всяка държава. Ние като компания имаме собствен списък с индустрии, които не промотираме. Например цигари, алкохол, хазарт, лекарства, еротика и т.н.

Ако не говорим за конкретни индустрии, аз лично бих премахнал натрапчивите банери, които безпокоят потребителите и правят браузването неприятно. Подобни агресивни кампании карат потребителите да инсталират ад-блокери и така със сигурност да понижат резултатите от кампаниите си.

- Как RTB House постигна статуса на един от глобалните лидери в ретаргетинг технологиите?

- Ние сме една от много малкото компании, които развиват и прилагат собствена технология за закупуване на рекламно пространство при real time bidding модела. Създадохме модел, който ползва софицтицирани ретаргетинг сценарии, напредничаво сегментиране и оптимизация в реално време. А в момента към тях добавяме алгоритми, които разпознават отношението и намерението на всеки потребител, за да му предложат точно това, което търси.

Вероятно част от причината е, че можем да модифицираме кампаниите, за да осъществим целите на всеки клиент. Ако преди всички уеб магазини искаха просто повишаване на продажбите, днес по-големите брандове имат много по-специфични цели, които постигат, като използват максималния потенциал на ретаргетинг решенията. Най-голямата ни сила е технология на върха на вълната и консултанти, които добре разбират как чрез нея да задоволят максимално нуждите на клиентите.

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Дейвид Бекъм

Как би изглеждал Дейвид Бекъм с перфектно лице (СНИМКИ)

Любопитно Преди 1 час

Той е смятан за един от най-красивите мъже в света

Богомолци очакват началото на процесията в Колизеума, пресъздаваща Виа Круцис (на латински "Кръстния път")

Папа Франциск пропусна годишната процесия на Разпети петък в Рим

Свят Преди 2 часа

88-годишният понтифик все още се лекува и ограничава публичните си изяви

Трима души получиха шанс за нов живот след донорска ситуация

Трима души получиха шанс за нов живот след донорска ситуация

България Преди 3 часа

Тя е реализирана от екип на УМБАЛ „Царица Йоанна – ИСУЛ“ в София

В очакване на Възкресение: Засилени мерки за сигурност около "Св. Александър Невски"

В очакване на Възкресение: Засилени мерки за сигурност около "Св. Александър Невски"

България Преди 3 часа

Пропускането на гражданите ще става през КПП от четирите страни на храма

САЩ дават противоречиви сигнали, натискът за мирно споразумение в Украйна расте

САЩ дават противоречиви сигнали, натискът за мирно споразумение в Украйна расте

Свят Преди 4 часа

Американското правителство ще се откаже от усилията за постигане на прекратяване на огъня в Украйна, ако "до дни" няма значим напредък, обяви държавният секретар Марко Рубио

<p>VW Tayron запълва голяма празнина (ВИДЕО)</p>

VW Tayron запълва голяма празнина (ВИДЕО РЕВЮ)

Технологии Преди 4 часа

Когато си пристрастен към SUV, но нямаш 7-местен модел в гамата си това е проблем. Него Volkswagen решава с Tayron, който предлага опция за две допълнителни места и възможност за ползване на данъчен кредит у нас

Шпионка с мустаци? Избягала котка предизвика суматоха в Белия дом (ВИДЕО/СНИМКИ)

Шпионка с мустаци? Избягала котка предизвика суматоха в Белия дом (ВИДЕО/СНИМКИ)

Любопитно Преди 5 часа

Наскоро обаче имаше още един подобен случай, когато малко дете успя да влезе на територията на американското президентство

Жителите на Киев изпратиха 1100 дрона за фронта

Жителите на Киев изпратиха 1100 дрона за фронта

Свят Преди 5 часа

На този фон атаките на Русия срещу Украйна продължават

Снимката е илюстративна

Дърво падна и премаза автомобил в София

България Преди 6 часа

Инцидентът е станал в столичния квартал "Свобода"

<p>Втори кръг на преговори: Ще се разберат ли САЩ и Иран за ядрената програма</p>

Втори кръг на преговори в Рим: Ще се разберат ли САЩ и Иран за ядрената програма

Свят Преди 7 часа

Американската делегация е водена от специалния пратеник за Близкия изток Стив Уиткоф, а иранския екип – от външния министър Абас Арагчи

Благодатният огън: И тази година без църковна делегация от България до Йерусалим

Благодатният огън: И тази година без църковна делегация от България до Йерусалим

България Преди 7 часа

Той ще бъде пренесен довечера от Синодната палата в София, където се пази, за да стигне до всички църкви в страната

Новите алгоритми на OpenAI халюцинират повече от преди

Новите алгоритми на OpenAI халюцинират повече от преди

Технологии Преди 7 часа

Повечето интелект изглежда идва и с повече грешки

Как да не се скараме с роднините по празниците?

Как да не се скараме с роднините по празниците?

Любопитно Преди 8 часа

Набола тема за всеки българин преди Великден