Учениците в България, Румъния и Люксембург показват най-слаби резултати от всички младежи в ЕС по отношение на възможностите им да четат на родния си език.
Това показва проучване на Европейската комисия, публикувано днес.
Резултатите от 2009 г. за нашата страна и за Румъния сочат, че 40 на сто от учениците показват незадоволителна грамотност.
Отбелязва се, че тези резултати не са били променени в продължение на последните девет години.
Според документа единствено у нас и в Исландия през последните 10 години системата на образование не е била реформирана по начин, по който този недостатък да бъде преодолян.
Експертите допълват, че в България предстои въвеждането на учебни планове, с които да се повишат стандартите за четивни умения.
Проучването определя страната ни като една от малкото в ЕС, която осигурява помощни учители за учениците, които имат най-големи затруднения с четенето.
България и Латвия са двете страни в ЕС с най-мащабни програми за допълнително обучение на учителите, се уточнява още в документа от над 200 страници.
Нашата страна и Люксембург са единствените и където разликата в нивото на подготовка на учениците, дали добри и лоши резултати на тестовете, е особено ясно изразена.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!