Г ейминг индустрията отдавна задмина Холивуд по приходи, като една от основните причини е разнообразието от съдържание. Видеоиграта може да е по-скъпа от гледането на филм, но също така дава много по-дълготрайно забавление и по-голямо разнообразие от възможности. Често игрите могат да се превъртят няколко пъти и всеки път играчът да открива по нещо ново или различно. При филмите това не е възможно. Или по-скоро не "беше" възможно.
През годините са се тествали доста вариации на интерактивни филми и сериали. Те предлагат различни развития на сюжета според избора на зрителя в конкретни моменти. Наскоро технологичното предаване Click на БиБиСи, който отбеляза 1000 епизода и отпразнува повода с интерактивен епизод.
Китайците превръщат автомобила във високотехнологичен кино салон
Той позволява на зрителите избират как да продължи дадена ситуация в определени моменти на епизода. Обикновено има между два и четири различни избора. Всеки от тях ще продължи ситуацията по различен начин и съответно ще доведе до други възможности за избор при следващото разклонение. Така зрителят може да гледа многократно един епизод, но с най-различни комбинации на изборите си, които често могат да доведат и до няколко различни завършека.
Като на филм
Всичко това звучи атрактивно за всеки киноман. Кой не би искал да прекара повече време с любимите си герои и да ги види как биха реагирали различно в едни и същи ситуации и до какво ще доведе това. Създаването на такъв вид кино и телевизия обаче не е никак лесно, евтино или пък подходящо за всеки зрител и жанр.
Microsoft пуска стрийминг услугата си за игри тази есен
Google пуска гейминг платформа за всички
Всяка алтернативна сцена изисква заснемане, като в случая екипът трябва да се увери, че всички детайли са изпипани и еднакви, за да не си личи коя е била снимана по-късно и да не нарушава усещането за цялост на историята. Колкото повече сцени - толкова повече разходи и усилия.
Освен това само най-запалените почитатели на дадения филм биха прекарали време гледайки и взаимодействайки с епизода или филма отново и отново, за да видят всички сцени. Повечето зрители просто ще изгледат видеото веднъж. Така голяма част от труда на целия екип ще остане невидяна и зрителят ще е платил значително по-скъпо за интерактивно видео, от което далеч не е видял всичко.
Също така не всички сценаристи, режисьори и актьори биха харесали идеята една история да бъде разчупена по много начини. Често най-силните филми са именно тези, които оставят зрителя да мисли и фантазира най-различни продължения или варианти, а не просто да ги види на екрана.
Освен това не всички зрители биха харесвали идеята филмът да спира по няколко пъти и да ги пита как да продължи. Много хора просто искат да им бъде разказана история, не сами да я създават.
Затова интерактивното видео най-вероятно няма да стане основен похват в киното. То ще се използва само в някои ситуации, където действително историята позволява това и има смисъл. По-голямата част от филмите и сериалите ще останат традиционни. За интерактивност, все пак ще има видеоигри, които ще стават все по-добри.
Може ли бъдещето на гейминг индустрията да е в България
ИТ компаниите в надпревара да направят "Netflix за игри"
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!