И нвазията на фалшивите профили не подминава и Google Maps. Според данни на в. The Wall Street Journal, в картите на Google към момента има над 11 млн. фалшиви профили и адреси на фирми.
Измама в Google Calendar създава фалшиви събития
Причините за това са най-различни. Най-често става дума или за опити за измами, или за хакери. В някои случаи хакерите се опитват да излъжат потребителите да се свържат с мнимите бизнеси, за да вземат лични данни от тях.
Нито един от служителите на Google не е бил измамен повече от година
YouTube се променя заради федерално разследване
По-често обаче става дума за нелоялна конкуренция и измами. Някои фирми нарочно създават фалшиви профили на техни конкуренти, като слагат грешен адрес и телефон. Има и случаи, в които търговците се опитват по този начин да привлекат клиенти на конкурентите си като ги пращат на своя адрес.
Измамници също се възползват от Google Maps. Те създават фалшиви профили, в които твърдят, че са представители на по-големи или познати в района фирми и вършат услуги от тяхно име. Излъганите клиенти често получават много по-лошо изпълнена услуга, за която се оказва, че плащат и по-скъпо.
Така добрата идея на Google да улесни хората да намират услуги в районите около тях, става все по-рискова. Компанията отговори в блога си с подробности какво прави, за да се бори с фалшивите профили в Google Maps.
Тя казва, че в услугата са въведени над 200 млн. адреса, като всеки месец хората се свързват с тях над 9 млрд. пъти. В това число влизат над милиард телефонни обаждания и 3 млрд. заявки за навигация до адреси.
Google има отделен екип, който работи единствено за борба с фалшивите профили. През 2018 г. компанията е премахнала над 3 млн. фалшиви бизнес профила, като над 90% от тях са били изтрити още преди да бъдат видени от потребител.
Все пак, потребители са подали сигнали за 250 000 фалшиви профила, които също са били премахнати. Google казва още, че са блокирани и над 150 000 потребителски профила, които са нарушавали правилата. Това е с 50% повече спрямо 2017 г.
След скандалите с Facebook, сега е ред на YouTube
Краят на Google+: социалната мрежа, която никой не ползва
Google за сега не възнамерява да променя начина за създаване и потвърждаване на бизнес профил в Google Maps. Той остава доста лесен, като изисква потвърждение чрез SMS, телефонно обаждане или изпращане на пощенска картичка до въведения адрес, като в нея има код, който да се въведе в сайта.
Това позволява на много малки и семейни фирми да се регистрират в Maps и да бъдат откривани от потенциални клиенти. Също така позволява и на злонамерени потребители да злоупотребяват, но Google смята, че за сега може да се справи и без да затяга мерките, но все пак потребителите трябва да имат едно наум, когато търсят адреси и контакти на фирми в Google Maps.
Прехвърля ли Google защитата на данните към потребителите
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!