И Т гигантът Meta обяви, че за пръв път в своята история има спад на приходите си. Досега всяко тримесечие носеше все повече пари на Meta, но това вече не е така, съобщава Associated Press.
Финансовите резултати на Meta за второто тримесечие на годината са по-ниски заради свиването на разходите за онлайн реклама. Несигурната икономическа обстановка по света кара компаниите, особено по-малките, да ограничават този тип разходи.
А именно по-малките компании са голяма част от рекламодателите във Facebook. Този проблем засегна и другите ИТ гиганти, които разчитат на онлайн рекламата, включително Google, Snap и т.н. Освен това Meta има и други предизвикателства като напускането на Шерил Сандбърг и усилващата се конкуренция на TikTok.
Meta и Apple са в "дълбока, философска конкуренция"
Също така Meta не успява да популяризира достатъчно добре някои от функциите си. Например т.нар. Reels или кратките видеоклипове, които са директен конкурент на TikTok. За сега обаче те не генерират очакваните приходи и Instagram Stories и стандарният поток от публикации са по-доходоносни, отбелязва CNBC.
Приходите на Meta са се понижили с 1% до 28.82 млрд. долара, но печалбата е с 36% по-малко спрямо същия период миналата година. Резултатите са по-слаби от очакваното от анализаторите, които също предвиждаха понижение на приходите и печалбата.
Подслушват ли ни Facebook и Instagram?
Meta работи и по портфейл за метавселената
"Годишният спад на тримсечните приходи показва колко бързо бизнесът на Meta се разпада. Преди тези резултати предвиждахме, че световните годишни приходи на Meta ще достигнат почти 130 млрд. долара и ще се увеличат с 12.4%, сега обаче е малко вероятно това да се случи", коментира Дебра Уилямсън от Insider Intelligence.
Тя отбелязва, че не всичко е негативно за Meta. Нейните конкуренти също изпитват трудности, а и самата компания е в процес на голяма трансформация и се подготвя за метавселената, на която възлага големи очаквания. Този процес обаче ще изисква доста средства и смяна на фокуса, като Meta споделя, че е увеличила персонала си с 32% спрямо миналата година, а отделът за разработка на метавселената е на загуба от 2.8 млрд. долара.
Метавселената е хипотетична, смята Шпигел
Meta очаква метавселената да се развихри до 10 години
Затова някои анализатори очакват, че занапред приходите на Meta често ще спадат и това ще продължи докато тя не намери начин да печели именно от метавселената. Самата компания изглежда също е с подобни нагласи, тъй като понижи прогнозите си и за следващото тримесечие. При това и диапазонът е по-голям - между 26 и 28.5 млрд. долара, като и двете граници са под очакваните от анализаторите и инвеститорите.
Зукърбърг очаква милиарди да ползват метавселената
Бъдещето на виртуалната реалност зависи от Apple
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!