С обственикът на Facebook и Instagram - Meta, продължава да губи пари. Данни на CNBC показват, че от септември миналата година досега компанията е загубила над 730 млрд. долара от пазарната си капитализация.
През юни миналата година Facebook влезе в клуба на компаниите с оценка над 1 трилион долара. През септември същата година достигна своя пик.
Месец по-късно, през октомври 2021 г. Марк Зукърбърг обяви, че сменя името на компанията-майка на Meta и пренасочва усилията ѝ за разработка на метавселената. Ходът беше приет сравнително хладно от анализатори и инвеститори, които решиха да изчакат да видят действията на компанията.
Spotify и Meta с нови остри критики срещу Apple
И ако миналата година Facebook беше в топ 5 на най-скъпите компании в САЩ, то днес тя дори не попада в топ 20. Пазарната ѝ капитализация е едва около 270 млрд. долара, като продължава да спада.
Само този четвъртък цената на акциите на Meta се срина с нови 24,5% след като тя не изпълни прогнозите за финансовите резултати за третото тримесечие на 2022 г. Освен това понижи и прогнозата си за последната четвърт на годината.
Зукърбърг очаква милиарди да ползват метавселената
Бъдещето на виртуалната реалност зависи от Apple
Meta все още е на печалба, но тя е с 52% по-малко и достига 4,4 млрд. долара. Същевременно Марк Зукърбърг потвърди решението си компанията да продължи да инвестира милиарди в разработката на метавселената. Този проект за момента е на загуба от 9,4 млрд. долара само в рамките на тази година досега.
Анализаторите масово започнаха да понижават оценките си за акциите на Meta, както и прогнозните си стойности. Зукърбърг не изглежда притеснен и сякаш смята, че всеки подобен голям проект е свързан с риск и неизвестност, които логично не се харесват на инвеститорите. Според него това ще си струва, когато метавселената е готова и се превърне в гигантска платформа, която се използва от милиарди хора. "Оценявам търпението и смятам, че тези, които са търпеливи и инвестират при нас, ще бъдат възнаградени", казва Зукърбърг пред CNBC.
Криптирането на Messenger ще е "предателство"
Основното притеснение на инвеститорите обаче не е толкова метавселената, колкото настоящите проблеми на компанията. Силната конкуренция на други социални мрежи като TikTok например изглежда, че остава без отговор от Meta. Промените в нейните социални платформи са минимални. Същевременно сложната икономическа ситуация свива разходите за онлайн реклама, а Apple въведе и допълнителни ограничения за реклама и лични данни в iOS, които още повече затрудняват доходите на Meta от такава дейност, а те са основното ѝ перо в бюджета.
Meta и Apple са в "дълбока, философска конкуренция"
Meta представи новите си виртуални очила
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!