Meta започва нова кампания за ограничаване на онлайн дискриминацията. Оказва се, че такава има дори и в онлайн рекламите, съобщава Engadget.
Новата технология VRS (Variance Reduction System) стартира първо в САЩ. Тя ще проверява дали аудиторията, която ще вижда всяка реклама, отговаря на избраната от рекламодателя.
Също така ще тя ще следи дали аудиторията не е ограничена спрямо конкретни групи. След това друга система с машинно обучение ще генерира демографските данни и анализ, които ще се предават на рекламодателите. VRS ще анализира целия процес на разпространение на онлайн рекламите и може да променя настройките в реално време, за да насочва към конкретни групи.
Изкуствен интелект симулира гласа на всеки
Meta казва, че системата не може да вижда данните на индивидуален човек. Освен това друга функция добавя "шум", т.е. допълнителни данни, които не позволяват на умния алгоритъм да опознае конкретен човек.
Първата категория, в която ще работи технологията, са реклами за настаняване, наеми и купуване на домове. Системата е резултат от дело, което беше заведено от американски институции с обвинение, че е позволила дискриминация в този тип реклами, давайки възможност на рекламодателите да изключват определени групи.
Microsoft подготвя нова, по-умна интернет търсачка
Китай забрани съдържание от изкуствен интелект
Компанията постигна споразумение по делото, което включва и създаването на VRS. Очаква се и други компании да последват примера, ако системата на Meta е успешна.
Изкуствен интелект възстановява стари снимки
Meta и Apple са в "дълбока, философска конкуренция"
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!