Meta е назначила една от най-големите консултантски компании в САЩ за очерняща кампания срещу конкурента си TikTok. Това твърди в. Washington Post, като се позовава на вътрешни имейли и данни от служители.
Наетата компания е Targeted Victory и е републикански виждания. Тя изпраща отворени писма и коментарни статии към водещи регионални издания в САЩ, промотира и разпространява негативни за TikTok истории.
Кампанията включва още разпространение на подвеждащи теории, че TikTok е създадена от потребители във Facebook и др. Води се и лобистка кампания към политици да са против популярната социална мрежа. Друго послание в кампанията е, че TikTok е опасна за американските деца и общество.
В имейлите се споменават и други задачи. А именно, че Meta трябва да бъде представена като жертва на регулаторите, а истинският проблем е TikTok. Кампанията също така трябва да създаде впечатление, че TikTok е заплаха, тъй като е чуждестранна компания и работи с данни на тийнейджъри.
Мъск обмисля да създаде нова социална мрежа
Targeted Victory отказва коментар по темата. Компанията казва единствено, че работи с Meta няколко години и се "гордее" със свършената досега работа.
Говорителят на Meta Анди Стоун коментира: "Вярваме, че всички платформи, включително TikTok, трябва да бъдат обект на внимание и проверки, които са пропорционални на техния растеж".
Интернет сделката между САЩ и ЕС ще спаси Мрежата
Идва ли ерата на сплинтернета и какво е това
TikTok коментира, че е "дълбоко притеснена" от похватите и "подклаждането на репортажи за тенденции, които не са част от плаформата".
ЕС предлага нови правила за ИТ гигантите и услугите им
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!