Meta обяви цялостна нова стратегия за своите платформи по време на избори. Тя ще влезе в сила за изборите в САЩ тази есен, като целта ѝ е да намали дезинформацията и фалшивите новини в социалните мрежи, съобщава CNET.
Новите мерки са изградени на базата на наученото от изборите през 2020 г. Сред тях влиза директно изтриване на фалшива информация, която се отнася за датата на изборите, местата за гласуване, кой има право да гласува и др.
Meta ще премахва и съдържание, което призовава към насилие или безредици. Реклами, които съдържат послания да не се гласува или внушават съмнения в резултатите на изборите, също няма да се допускат.
Google няма да филтрира политическите имейли
Търсачката на Google ще акцентира доверени сайтове
Instagram и Facebook ще получат секции с информация за вота, а коментарите на официални представители на местните избирателни комисии ще бъдат показвани с приоритет. Платформата дори ще съобразява показването на част от информацията на езика, който потребителите използват най-много (стига да е наличен) макар и да не е настроен като основен за Facebook.
Ще има и допълнителни маркери за проверените публикации, които се отнасят за изборите. Компанията ще затегне и контрола срещу речта на омразата като цяло и онлайн тормоза. Тя казва, че само през първото тримесечие на годината е блокирала над 270 организации за "бяло превъзходство" и е изтрила 2.5 млн. публикации, "свързани с организирана омраза по света".
САЩ може да съдят Google заради онлайн рекламите
Подслушват ли ни Facebook и Instagram?
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!