В началото на февруари "Фейсбук" става на 10 години. За едно десетилетие социалната мрежа, основана от Марк Зукърбърг успя да се превърне в глобална империя с над 1,2 млрд. потребители.
На фона на чудесни резултати за приходите през изминалата година, сега
Зукърбърг повдига и завесата пред плановете си за следващото десетилетие.
"Фейсбук" отчете 523 млн. долара печалба за последното тримесечие на годината - ръст с 63% спрямо година по-рано, като по този начин надмина всички очаквания.
Голяма част от приходите идват от мобилната реклама (реклмата, показвана на мобилни устройства - б.ред.) - чудесно постижение на фона на статистиката от преди две години, когато мобилната реклама не носеше на компанията нищо.
"Фейсбук" вече е и номер две на пазара на онлайн реклама в САЩ, изпреварван само от "Гугъл", на когото се пада лъвският дял (32,4%) от пазара, оценяван през 2013 г. на над 117 млрд. долара.
За цялата година "Фейсбук" обявява печалба от 1,5 млрд. долара. През декември социалната мрежа е имала 757 млн. потребители, активни всеки ден, което е нарастване с 22% спрямо предходната година.
"Винаги искам нещата да бъдат по-добре и като цяло не съм доволен
от начина, по който са те сега, нито от нивото на услугата, която предлагаме на хората, нито от нивото на екипите, които сме създали. Но ако погледнете на това обективно, справяме се добре с толкова много неща", коментира Зукърбург пред сп. "Бизнесуийк".
Въпреки самокритичността на Зукърбърг, който през май т.г. ще навърши 30 години, изданието припомня, че неговата социална мрежа има 1,23 млрд. потребители; компанията му струва 135 млрд. долара и вероятно ще стане онази, която най-бързо е постигнала прага от 150 млрд. долара след излизането си на пазара, подчертава изданието.
"Преминаването към света на мобилните устройства не беше толкова бързо – добавя Зукърбърг – Но пък едно от нещата, които са характерни за нашата компания е, че сме с доста силна воля."
Относно плановете за бъдещето, компанията очаква драматично повишаване на средните приходи на потребител в рамките на три години, както и няколкостотин милиона нови членове да се присъединят към социалната мрежа.
"Фейсбук" планира да се откъсне и от "монолитността" си, създавайки
спектър от мобилни приложения, които да затруднят конкуренцията.
Тази седмица социалната мрежа представи "Пейпър" (Paper), самостоятелно мобилно приложение за новини, което прилича на популярния "Флипборд". То ще бъде налично от понеделник, първо само за iOS.
Приложението за чат - "Месинджър", пък е 12-ото в листата на най-сваляните в AppStore и е по-популярно дори от самото приложение "Фейсбук".
Същевременно компанията работи по пускането на търсачката Graph Search и за мобилни устройства.
Зукърбърг посочва, че скоро може да се очаква мобилна версия на Graph Search, но изграждането на Graph Search, която превръща трилиони късчета от харесвания, публикации, снимки и друго съдържание в база от знание, което се контролира гласово и интелигентно отговаря на въпроси, ще отнеме няколко години.
В рамките на 10 години пък Зукърбърг иска да осигури възможност за интернет достъп на две трети от населението на Земята, които сега не са свързани. И, разбира се, да ги привлече към "Фейсбук".
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!