YouTube се е превърнал в арена за стимулиране на пушенето сред младите хора, заради качваните видео клипове, свързващи големи марки цигари със знаменитостите, музиката, спортния успех и анимационните филми, сочи медицинско изследване.
Поради липсата на ограничения в рекламите за цигари, които се появяват в телевизията, радиото, вестниците и сред спонсорите на събития, популярният интернет сайт се е напълнил с клипове, в които се появяват "Марлборо Мен" и други марки, посочват авторите на изследването.
Изследователи в областта на общественото здраве от университета Отаго в Уелингтън, Нова Зеландия, анализирали няколко англоезични видеоклипове, в които се споменават пет марки.
Те подбрали 163 най-популярни клипа и ги изследвали, за да установят дали пушенето или марката се възприемат положително или отрицателно и ако е така, по какъв начин.
Много от видеоклиповете съдържали стари тв реклами и постери, които били забранени в много страни.
Освен това в тях били включени сцени от филми с популярни актьори с цигара в ръка, чиято марка можела да се види.
Други хитрини, до които са прибягвали производителите на тютюневи изделия са публикуването са откъси от спонсорирани от марки цигари спортни събития и кадри от телевизията от 50-те и 60-те години, сред които от "Семейство Флинстоун", "Селяндури в Бевърли Хилс" и дори на "Бийтълс".
71% от клиповете били определени като насърчаващи тютюнопушенето, 4% били против него, а останалите 25% не влизали в нито една от двете категории.
Клиповете, свързани с Марлборо, били най-гледани, всеки от които е привлякъл средно близо 104 000 зрители. Един от тях е бил гледан от 2 милиона зрители.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!