Навръх своята петгодишнина сайтът за видеообмен YouTube премина рекордната граница от 2 млрд. видеоклипа, гледани на ден.
Тази аудитория е почти двойно повече от зрителите в най-гледаното време на трите най-големи американски телевизии, твърдят от YouTube.
Седмично там се качват филми, чиято обща продължителност е равна на 150 хил. пълнометражни ленти, информира БТА.
Калифорнийската фирма, стояща зад сайта, беше създадена преди пет години от бившите служители на сайта за електронно плащане PayPal Чад Хърли, Стив Чън и Джауед Карим.
През октомври 2006 г. YouTube беше придобит от "Гугъл"за 1,65 млрд. долара.
Сега сайтът отбелязва 5-годишнината си със специален канал, където знаменитости съставят свой личен топ 5 с най-интересните клипчета.
Сред тях са испанският кинорежисьор Педро Алмодовар, бащата на интернет Винт Сърф, който е подбрал сюжети на научна и технологична тематика, и комикът Конан О'Брайън.
Бившият тв водещ от късното токшоу на Ен Би Си шеговито обяснява, че времето, отделено за гледане на онлайн видео, вероятно е причина за кризата в американската икономика.
В 2-минутен монтаж пък са събрани най-запомнящите се моменти и герои от историята на популярния видеосайт.
Споменават се протестите в Иран, пускането на официалния канал на британската кралица, предизборните дебати в САЩ през 2008 г. (съвместно с телевизия Си Ен Ен), интернет сензацията Сюзан Бойл, включването от Международната космическа станция.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!