В се още не сме стигнали до времето, в което компютрите ще могат да четат всяка наша мисъл, но няколко сензора и правилната верига от свързващи елементи вече позволява на някои устройства да отчитат определени вълни от мозъчната ни дейност.
Такова устройство е разработено от японския медиен гигант Dentsu и се предлага на нашия пазар от българския офис на компанията – Dentsu Aegis Network България. Уредът ще бъде показан за първи път пред широка аудитория по време на дигиталната конференция Dentsu Digital Camp, на 16 февруари в София.
Уредът анализира в реално време мозъчните вълни на човека, който носи устройството като дава данни за пет емоции и как те се променят в движение, в зависимост от разговора, в който той е въвлечен, продуктът, който гледа, услугата, която изпробва в момента и т.н.
Emotion Analyzer работи по специална технология, която открива, анализира и показва емоционалните реакции на потребителите чрез засичане на мозъчни вълни.
Петте емоционални състояния, които се изследват в реално време, са интерес, харесване, концентрация, стрес и сънливост (незаинтересованост). Благодарение на джобния си формат – малък хедсет, свързан с лесна за използване iPad-апликация – устройството е изключително мобилно и ефективно за използване във всякаква ситуация.
Уредът вече се прилага в широк кръг от области, като най-голям потенциал показва при маркетирането и R&D анализа на нови продукти, маркетинг активации в магазини и изследвания на поведението на потребителите в реална ситуация.
Успешен пример за последното е брандът Uniqlo , който отчита, че голямото разнообразие от тениски, което предлага всъщност прави избора прекалено труден за клиента и понякога той дори не стига до покупка.
Те използват Emotion Analyzer, за да покажат на потребителите си каква тениска би била най-подходяща за тях, на база на емоционалното им състояние докато избират от 600 различни вида тениски.
Така невронната технология помага в реално време на купувачите да вземат решение какво да купят, а на бранда – да направи правилна стратегия кои са предпочитаните от неговите клиенти артикули и да средоточи своите бизнес усилия върху тях.
Фактът, че използването на Emotion Analyzer забавляват посетителите на магазина и създава емоционална връзка с бранда е само допълнително предимство, което прави използването на уреда за маркетинг цели още по ценно.
На място по време на събитието, участниците в Dentsu Digital Camp ще могат лично да изпробват възможностите и на други технологични решения от „Интернет на нещата“, като например сами да сглобят Cardboard 3D очилата за виртуална реалност на Google или да експериментират да карат кола през виртуалната реалност на Oculus.
Целта е маркетинг професионалистите сами да добият представа колко лесно приспособими са тези технологични нововъведения за създаване на емоционална връзка с брандовете. Маркетолозите предвиждат, че виртуалната реалност и добавената реалност, ще бъдат едни от най-важните трендове и през 2017 г., но по различни начини.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!