С оциалната мрежа „Туитър“ ще бъде „по-чувствителна“ по отношение на съдебните заповеди, които налагат премахване на съдържание от сайта, и ще започне да предлага услуга на живо за обслужване на клиенти на турски език, съобщи високопоставен правителствен представител, цитиран от Ройтерс.
„Туитър“ и турското правителство водиха разговори в Дъблин във вторник и сряда, за да изгладят различията помежду си след спор през март, заради който турските власти блокираха за две седмици сайта, навличайки си международни критики.
Пред Ройтерс турският представител коментира като „много положителна стъпка“ новата услуга, тъй като тя ще даде възможност за бързо преценяване на жалбите в случаи като нарушаване на неприкосновеността на личния живот.
Той оцени постигнатия напредък на преговорите в Дъблин като значителен.
По думите му не е било постигнато споразумение по искането на правителството за откриване на офис на „Туитър“ в страната.
През март Турция блокира достъпа до „Туитър“, след като в социалната мрежа бяха разпространени записи на телефонни разговори, уличаващи премиера Реджеп Тайип Ердоган и неговото обкръжение във връзка със скандал за корупция.
През април Дирекцията по телекомуникации отмени забраната, след като Конституционният съд постанови, че тя нарушава свободата на изразяване.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!