В опит да оптимизира приходите си японската компания "Сони" продава бизнеса си с персонални компютри, който развива под марката Vaio.
"Сони" преструктурира и поделението си, което произвежда телевизори, в отделно дъщерно дружество.
Японската компания е на девето място в класацията на световните производители на персонални компютри, но пазарният ѝ дял за периода януари-септември 2013 г. е едва 1,9%.
След продажбата, "Сони" обяви, че
ще се фокусира върху производството на мобилни устройства като смартфони и таблети.
Слухове за евентуална продажба се чуха неотдавна, като се говореше, че преговори са водени с китайците от "Леново". Сега стана ясно обаче, че PC-бизнесът на "Сони" отива при японската компания "Джапан индустриал партнърс" (JIP).
Цената на сделката не беше официално обявена, но се смята, че е около 500 млн. долара. Транзакцията трябва да бъде окончателно завършена през март.
"Сони" предупреди също така, че вече очаква голяма загуба за изминалата година - от 110 млрд. йени (810 милиона евро), вместо печалба от 30 млрд. йени – заради слабите продажби на част от електроуредите ѝ и разходите по преструктурирането.
Повишаването на популярността на мобилните устройства продължава да подкопава продажбите на персонални компютри, а конкуренцията е ожесточена, така че японците едва ли ги чакат безоблачни времена.
Освен това производството на телевизори не носи печалба, а това е огромен проблем за компанията, която
не може да се оттегли от този емблематичен за марката пазар.
"Сони" уточни още, че предприетите мерки за реорганизация ще наложат съкращаването на 5000 работни места, от които 3500 в чужбина.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!