М обилното банкиране все повече измества традиционните банкови услуги и скоро разплащанията ще се извършват основно онлайн, а клоновата мрежа ще остане, за да предоставя по-скоро консултантски услуги – това показват данните в последния анализ на една от големите търговски банки у нас, който беше представен днес.
Модерните технологии навлизат много бързо – за миналата година в световен мащаб продажбите на смартфони са се увеличили с 50% на годишна база, а за таблетите очакванията са през 2014 г. продажбите им да надминат тези на стационарните компютри и лаптопите.
Доскоро мобилното банкиране е било по-скоро екстра, но сега това е задължително изискване, налагано от клиентите, които не желаят да се съобразяват с работното време и местоположението на клоновата мрежа, а искат да имат достъп до услугите по всяко време, посочват от банката и добавят, че за миналата година онлайн са извършени 100 хил. транзакции при общо 6 млн. транзакции по традиционните канали.
При включване на опцията за онлайн плащане на комунални сметки обаче извършените онлайн транзакции се очаква да се увеличат многократно.
Онлайн разплащането е сигурно, защото има персонален ПИН код, както и ID парола, генерирана от банковия сървър. Освен това е и изгодно, защото онлайн транзакциите са с двойно по-ниска такса в сравнение с паричните преводи от банков клон.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!