"Гугъл" разтърси хай-тек индустрията с неочаквана рокада в ръководството на компанията. Главният изпълнителен директор Ерик Шмид отстъпва поста си на съоснователя на интернет гиганта - Лари Пейдж.
Сергей Брин, другият съосновател на "Гугъл", ще работи по стратегически проекти, става ясно от изявление на Ерик Шмид, който ще заеме поста на изпълнителен президент.
Шмид беше нает на поста CEO през 2001 г.
По време на неговото управление
"Гугъл" стана най-големият играч в интернет
Компанията е категоричен лидер при търсещите машини и има 83% дял от рекламата в сегмента.
В новата си роля Ерик Шмид ще се фокусира върху външните партньорства и бизнес сделки, докато Лари Пейдж ще поеме оперативното ръководство на компанията.
Пейдж беше първият CEO на "Гугъл" и за него Шмид казва, че е готов да води компанията отново.
Като цяло изявлението на Ерик Шмид в официалния блог на компанията е написано в приятелски тон спрямо двамата основатели. Посочва се също, че
промяната е обмисляна отдавна
Сергей Брин пък ще продължи да се занимава с технологиите, но и официално ще има "съосновател" пред името си. Досега дължността му беше "Президент технологии".
Той е иноватор и предприемач до мозъка на костите си и тази роля му пасва идеално, коментира Шмид.
Рокадата на върха в "Гугъл" идва едновременно с обявяване на финансовите резултати на компанията за четвъртото тримесечие.
Приходите на "Гугъл" за периода възлизат на 6,37 млрд., което надхвърля очакванията на анализаторите. Чистата печалба е 2,54 млрд., или 8,75 долара на акция, при очаквани 8,09.
Пред Лари Пейдж сега стои сериозно предизвикателство.
Като CEO преди 10 години той управляваше компания с 200 служители,
докато в момента за "Гугъл" работят 24 400 души.
Новият CEO не само ще трябва да задържи "Гугъл" на върха в интернет търсенето, но и да направи компанията фактор в социалните медии, да увеличи корпоративните продажби на приложения, да оползотвори процъфтаващата в момента мобилна софтуерна платформа, да не допусне най-добрите служители на "Гугъл" да напуснат в посока "Фейсбук", "Туитър" и други конкуренти.
На 38 години Лари Пейдж ще трябва да докаже, че е наистина готов да управлява компания, която промени лицето на индустрията и начина, по който хората и бизнесът ползват интернет технологиите.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!