Канадската компания "Рисърч ин моушън" (Research in motion, RIM) направи сериозна заявка за завръщане в битката за пазара на смартфони, след като в последните години успехите й с "умните" телефони бяха помрачени от конкуренцията и новите стандарти, налагани от айфоните на "Епъл" и устройствата, който ползват платформата Android на "Гугъл".
След месеци очакване, компанията най-сетне обяви два нови модела, които ще работят под управлението на новата й операционна система Blackberry 10.
Единият от тях - Q10, е с традиционната за компанията физическа клавиатура, а другият - Z10, разчита на чувствителен на допир екран, както при повече от конкурентните модели.
Същевременно компанията обяви, че променя името си на "Блекбъри", както се казва и най-популярният й продукт.Новите модели на канадците ще разчитат на същата логика, която се е оказала печеливша за конкурентите им - повече мултимедийни възможности, освен чисто бизнес ориентацията, както и възможност за инсталиране на различни приложения.
RIM обаче ще трябва да преодоляват огромната дистанция, която "Епъл" и "Гугъл" вече имат пред новите играчи на пазара, заради изключително богатите си "магазини" за подобни приложения.
Първоначалните планове на RIM бяха моделите с новата им операционна система да се появят на пазара в началото на 2012 г. По-късно срокът бе удължен до края на 2012 г.
Датата бе променена още веднъж - този път за началото на 2013 г.
С новата си операционна система RIM обещават по-бърза работа на устройствата си, но при запазването на досегашните удобства при въвеждането на текст и възможностите за поставяне на стриктна граница между употребата на телефона за професионални и лични цели.
Моделът с чувствителния на допир екран се очаква на пазара в САЩ едва през март, а другия - през април.
Цените засега не се съобщават.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!