Б ританската служба по въпросите на информацията е започнала разследване дали „Фейсбук“ е нарушил законите за защита на информацията, когато през 2012 г. анализатори на компанията са извършили психологически тест сред потребителите на социалната мрежа.
Това съобщава в. „Файненшъл таймс“, позовавайки се на говорител на регулаторния орган.
Психологическият експеримент на „Фейсбук“, направен сред 700 хил. потребители, включени в него без тяхното знание, предизвика бурна реакция.
Експериментът целеше да установи дали „Фейсбук“ може да промени емоционалното състояние на потребителите и да ги накара да качват на сайта по-позитивна или по-негативна информация.
Компанията осъзнава, че
изследването е разтревожило хората
и поема отговорността за това, заяви говорителят на „Фейсбук“.
Социалната мрежа обещава в бъдеще да подобри процедурите си за получаване на обратна връзка от потребителите.
„Изследването бе извършено при съответната защита на информацията за хората и ние с готовност ще отговорим на всеки въпрос, който може да зададе регулаторът“, се казва в имейл на говорителя на компанията.
Засега няма коментар от представител на Службата по въпросите на информацията, поискан от Ройтерс по електронната поща.
Службата следи дали има злоупотреба с лични данни и има правото да разпорежда на организации да променят своята политика, както и да им налага глоби до 500 хил. лири.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!