Социалните мрежи са един от основните обекти на омразата на средностатистическия интернет потребител.
Самият той не знае защо ги мрази. Определя ги като "клюкарник", обвинява ги, че възпрепятстват нормалната комуникация, че го разсейват от работата му и какво ли още не.
Проблемът на този г-н Никой (навлякохме ли си току що гнева на феминистките?) обаче си е единствено в него. Самият той и приятелските му кръгове използват "Фейсбук" за отдушник на клюки или запълване на времето с игри.
Нормалната междучовешка комуникация не е част от способностите на нашия герой още от ранните му детски години, а на работното си място той само чака от какво да бъде разсеян.
Всъщност, социалните мрежи имат множество полезни приложения, които ако се използват по предназначение, могат да улеснят живота ни по доста различни начини, без значение дали става въпрос за конкретна форма на общуване, забавления или популяризиране на някакъв вид бизнес.
В статията е включван и "Туитър", макар той да не е социална мрежа, а микроблогинг услуга.
Социализиране
Авторът на първия коментар "Социализиране? В социална мрежа? Колко полезна информация!" ще получи страхотна награда. Добре де, няма да получи никаква награда.
Немалко от потребителите на "Фейсбук", "МайСпейс" (има ли все още такива?) и отскоро "Гугъл+ "забелязват, че в основата на социалните мрежи е именно общуването.
Добре е от време на време да си задавате въпроса: "Защо посещавам дадената мрежа?" - няма нищо по-полезно от това да сте откровени със себе си и да определите целите си, ако изобщо имате такива.
Какъв е смисълът да добавяте на пръв поглед интересни хора в списъка си с приятели, ако никога не се свържете с тях? Следите какво се случва с бившите ви съученици и състуденти, но нито един път не сте им писали?
Комуникирайте повече - понякога само едно харесване на дадена публикация може да даде начало на разговор, спечелване на добър приятел или друго.
Въпреки че социалните мрежи не се самообявяват като сайтове за запознанства, това е едно от най-популярните им приложения. Нещо повече, откриването на партньор там е по-ненатрапващо и, най-вече, не изглежда отчаяно.
Няма нищо срамно да се запознаете с половинката си във "Фейсбук", свикнете с това. Социалните мрежи помагат невероятно много на хората, които комуникират по-трудно в реалния живот. Виртуалното общуване е много по-лесно за тях и им дава шанс да покажат своите добри страни, които в реалността често остават скрити зад срамежливостта им или липсата на време.
Всичко това не са просто наши разбирания - най-големият скок в популярността на "Фейсбук" е именно след интегрирането на поле за означаване на семейния статус.
"Гугъл+" пък ви кара да определите с каква цел сте в нея, като една от опциите е търсене на връзка.
Социалните мрежи са виртуален образ на вашите комуникационни кръгове и можете да ги използвате така, както сметнете за добре. Запомнете това.
Реклама и популяризиране
Все повече малки компании се стремят да станат популярни и да натрупват повече клиенти именно използвайки социални мрежи. Почти всеки себеуважаващ се бизнес има фейсбук страница, а тези от вас, които вече използват "Гугъл+", добре знаят, че мрежата е изпълнена с акаунти на различни заведения, сайтове и бизнеси като цяло.
Социалните мрежи са огромна и, забележете, безплатна рекламна платформа.
Занимавате се с изработване на авангардни бижута и аксесоари и смятате, че сте повече от добри в това, но нямате уменията и средствата да стартирате онлайн магазин?
Използвайте "Фейсбук". Ако пък сте шеф на неголяма компания, опишете услугите или продуктите си там, комуникирайте с клиенти, споделяйте планове за бъдещето, организирайте игри с награди.
Всичко това ще увеличи популярността ви значително без да отделяте почти никакви допълнителни средства. Ако пък сте готови да се разделите с неголяма сума, за да рекламирате бизнеса си по-ефективно, използвайте платените реклами във "Фейсбук".
Големите корпорации също използват "Фейсбук" и "Туитър" и дори наемат служители, които да се грижат за онлайн присъствието им.
Нетрадиционната форма на реклама е една от най-ефикасните, тъй като потребителите най-често не я разпознават като такава. Всеки, който хареса вашата фейсбук страница, ще вижда постингите ви в своя фийд веднага, щом ги публикувате.
Никоя друга медия не може да ви осигури подобен тип реклама, още повече - безплатно.
Новини
Не е задължително да използвате RSS четец или "Гугъл Рийдър", за да бъдете информирани. Достатъчно е да следвате любимите си медии в "Туитър" или да харесате фейсбук страниците им, за да може всичкото ново съдържание от тях да се появява във фийда ви.
Стартирането или включването в дискусия е на един клик разстояние, можете да видите какви публикации харесват вашите приятели и по-късно да установите обща тема за разговор.
Връщайки се в първия абзац, какво лошо има в това да се поинтересувате какво харесва онова красиво момиче/момче, което не можете да заговорите от месеци?
Може да се окаже, че интересите ви са общи. Замисляйки се по-задълбочено, подобни методи улесняват комуникацията и оформянето на приятелски кръгове значително и тях няма нищо лошо.
Новините в "Туитър" идват от всички, не само от медиите. Всеки ден се случва потребител да е близо да горещо събитие или да научи интересна информация, неизвестна за останалата част от света и да я сподели в микроблога си директно от своя смартфон, добавяйки снимка или видео.
Ако пък сте от другата/нашата страна, не пропускайте възможността да създадете страница и/или микроблог на своята медия, където да публикувате най-новото съдържание.
Можете да използвате автоматизирани системи като RSSGrafitti, но е препоръчително е да предлагате и ексклузивни материали поне няколко пъти в месеца.
Все пак последователите ви трябва да усещат, че получават нещо допълнително спрямо тези, които просто консумират съдържанието на медиата.
Професионална реализация
Ако наистина искате да си намерите нова, по-добра работа, или предлагате такава, то вие задължително трябва да използвате "ЛинкдИн".
Професионалната социална мрежа позволява да публикувате своето резюме, професионален опит, умения, да комуникирате със свои клиенти и потенциални служители/работодатели и като цяло ви улеснява в осигуряването на по-добра професионална реализация.
Не бива обаче да се ограничавате само до "ЛинкдИн" - публикувайте информация или мостри от новите си проекти във "Фейсбук", "Туитър" и "Гугъл+" и не се притеснявайте до добавите като приятел потенциален ваш работодател.
Увеличете уебприсъствието си, ако сте графичен дизайнер или фотограф, например, представяйте най-добрата част от портфолиото си в социалните мрежи.
Там вашето творчество може да бъде възприето и оценено от много повече потребители, отколкото в личния ви сайт.
Дори да не сте в процес на търсене на нова работа (макар постоянният стремеж към по-добра реализация да е изключително важен), не спирайте да представяте постиженията си онлайн.
Често шансовете са точно там, където изобщо не ги очаквате.
Видеоразговори
Партньорството на "Фейсбук" и "Майкрософт" доведе до частична интеграция на възможностите на VoIP услугата в социалната мрежа. Вече можете само с един клик да стартирате видеоразговор с някой от вашите приятели във "Фейсбук", директно в браузъра си.
Далеч по-интересна обаче е Hangouts функцията на "Гугъл+". Концепцията й е по-различна от тази на стандартните видеоразговори и трябва да стартирате "терен", в който по-късно могат да влязат до десет души.
Дори в началото, когато теренът съдържа само самите вас, приятелите ви ще видят, че той е наличен. Стабилността на връзката е впечатляваща - дори при достигане на максималния капацитет на един терен, фреймрейтът почти никога не пада, а качеството се запазва повече от прилично.
Стийв Балмър и Марк Цукербърг постепенно работят по пълно интегриране на "Фейсбук" и "Скайп" контактите ви, за да няма нужда да си спомняте в кой списък се намира човекът, с когото искате да се свържете.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!