Т емповете на продажбите на смартфони през третото тримесечие на 2015 година са вторите най-високи откакто съществува терминът „смартфон”. Според данните на IDC за периода от август до септември са доставени над 355 милиона броя устройства.
Определено пазарът на смартфони е в добра форма, въпреки слуховете за обратното, които винаги намират пролуки, през които отново да се разгорят.
За да бъдат обаче телефоните все така атрактивни за потребителите, компаниите не стоят с ръце зад гърба. Работата при тях кипи. Microsoft, например, се опитва да повиши престижа на Lumia чрез нови Windows-флагмани, LG внедрява допълнителен екран в телефоните си, а китайците печелят все повече лоялни клиенти заради устройства, съчетаващи завидни характеристики с приемлива цена.
Миналият месец се оказа поредният, изпълнен с приятни предложения за смартфон феновете. След септемврийските изкушения iPhone 6s, Nexus 5X и Nexus 6P, Xperia Z5 и много други, през октомври бял свят видяха дългоочаквани модели.
Microsoft показа новите флагмани Lumia 950 и 950 XL, Samsung пусна Z3, LG представи смартфон с два дисплея и двойна селфи камера – LG V10, HTC не останаха длъжни и пуснаха красив и мощен телефон - One A9, който обаче не е флагман; Motorola заложи на суперздравият Droid Turbo 2 (Moto X Force), Meizu привлече вниманието с антикризисния модел Blue Charm Metal и т.н.
Дотук добре. Новите модели се роят всеки месец, продажбите са задоволителни за мнозина, въпреки отрицателните прогнози, а немалка част от смартфон потребителите са загледани към бъдещите предложения.
Какво обаче се случва със самите компании? Данните на Trendforce показват, че лидерската позиция се заема отново от Samsung (24 %)*, следван от Apple (14 %). Петицата се допълва от три китайски производителя на телефони – Huawei (8 %), Lenovo (6 %) и Xiaomi (6 %). Останалите 42 % се поделят между другите производители. Като трябва да имате предвид, че при Huawei се отчитат и резултатите на Honor, а при Lenovo – на дъщерната Motorola.
Вероятно забелязвате отсъствието в лидерските позиции на компании като ASUS, Sony, HTC и LG. Този резултат не е неочакван. Такова е представянето им през последните няколко години.
Двама са претендентите за излизане от пазара. Става дума за Sony и BlackBerry. Напълно възможно е след около година тези марки да изчезнат съвсем от полезрението на смартфон потребителите.
Шефът на Sony Казуо Хираи неслучайно заяви наскоро, че отпуска на смартфоните на компанията още една година време, за да се опитат да се задържат на пазара. Това обаче вероятно няма да е от помощ, тъй като статистиките сочат, че Xperia моделите много трудно преборват конкурентите при флагманите, а и дереджето им в средния и бюджетния клас също не е добро.
При BlackBerry нещата също може би вече са предопределени. Шефът на компанията Джон Чен заяви, че успех при смартфоните нямат, но пък може да им провърви при софтуера. Той възлага големи отговорности на новия модел Priv – от неговата реализация зависи дали компанията ще се преквалифицира. Готови ли сте за траурно облекло, почитатели на механичната qwerty-клавиатура?
Сред губещите при смартфоните е и LG. Компанията отбелязва спад на продажбите с 1/3 спрямо миналата година. Като се има предвид обаче успехът ѝ в продажбите на телевизори и дисплеи, вероятно сълзите не са много големи.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!